måndag 23 april 2012
Lördag del ett
Så begav vi oss till den sötaste stockholmsförorten jag vet.
Midsommarkransen med alla vackra hus.
Jag var i favortifärger.
Vi hittade några roliga typer!
På plats i Agnes, Olle och Joels atelje!
Jag hittade precis de illustrationer jag ville ha ifrån Agnes.
Olles fantastiska målning!
Hoppas ni också fick er en givande lördag. Självklart kommer det mera..
fredag 20 april 2012
Kransen Runt
På lördag är det konstrunda i Midsommarkransen igen! Förra gången fik jag med mig hem denna fina teckning av min vän Agnes som ställer ut i en Atelje på vattenledningsvägen.
Här kan ni läsa mer om helgens evenemang. Ryktet säger att det ska finnas en loppis i kransen oxå! HIT ni ska ta er! och HÄR hittar ni Agnes och hennes illustrationer! Hoppas vi ses!
Här är fler av Agnes alster
Här kan ni läsa mer om helgens evenemang. Ryktet säger att det ska finnas en loppis i kransen oxå! HIT ni ska ta er! och HÄR hittar ni Agnes och hennes illustrationer! Hoppas vi ses!
torsdag 19 april 2012
Om dig och ditt och alla andra
Jag känner en otroligt klok person. En kvinna fylld av universums skratt, med en röst som hon kan formulera i de mest genomtänkta satser av ord. Och mening. Läs gärna detta inlägg, som handlar om dig, och de runt omkring dig, och hur ni interagerar eller inte. Om att lyssna, en av de svåraste egenskaperna att äga.
Jag bjuder på inledningen
"Har du tänkt på hur många som pratar om sig själva? Och hur många som, även när de ska vara en skuldra att luta sig mot för en vän när nöden kräver, ändå lyckas vända samtalet så att det handlar om dem själva. Majoriteten gör detta omedvetet och utan onda intentioner."
Tack Lola för dina klokheter, och för att du fortsätter sprida dem.
Dagens utmaning; Ta dig tid att lyssna på någon idag! På riktigt.
Dagens källa; http://bonkmonkey.wordpress.com/2012/02/13/pick-your-fights-and-kill-your-darlings-sweetie/
Jag bjuder på inledningen
"Har du tänkt på hur många som pratar om sig själva? Och hur många som, även när de ska vara en skuldra att luta sig mot för en vän när nöden kräver, ändå lyckas vända samtalet så att det handlar om dem själva. Majoriteten gör detta omedvetet och utan onda intentioner."
Tack Lola för dina klokheter, och för att du fortsätter sprida dem.
Dagens utmaning; Ta dig tid att lyssna på någon idag! På riktigt.
Dagens källa; http://bonkmonkey.wordpress.com/2012/02/13/pick-your-fights-and-kill-your-darlings-sweetie/
tisdag 17 april 2012
Laleh min elefant
Lilla bräckliga människa som inte alls är liten eller bräcklig. Utan stor, hon är jättestor och fyller mitt bröst och min mage och tränger ut ur min tårkanal och hela Cirkus andas med andan i halsen. Hon viskar och pillrar och pekar på mej och dej och dej och hej hej och hej. Hon berättar om blåvalen som lurar de ledsna och Samuel som tror så mycket på Gud eller någonting. I kaftaner och kappor svepor hon omkring och hoppar och vinkar. Ljuset drar upp vägen till taket, och hon sjunger från de minsta orden till den starkaste orkankraft. Jag cyklar hem och är tyst och pratig på samma gång och tänker att det är tur att jag ibland får vara med om magi och trolleri som helt ovanligt vanliga människor kan göra.
"Tänk att när jag sitter i studion så är jag en liten liten myra och så kommer jag hit och så är jag en stor elefant!"
- Laleh
Åh ta lite av hennes kärlek här
"Tänk att när jag sitter i studion så är jag en liten liten myra och så kommer jag hit och så är jag en stor elefant!"
- Laleh
Åh ta lite av hennes kärlek här
söndag 15 april 2012
lördag 14 april 2012
Bröllopsinbjudan!
Agnes & Per - vilka kreativa genier!
Vi är så nöjda! Så här blev inbjudan, bestående av tre delar. Först en karta, där Agnes ritat de viktiga platserna i minsta detalj!
Var vi ska gifta oss på Stranden, där festen ska vara på Strandhotellet. Ned mot Båstad i vattnet anar vi en "brat" som är ute med båten. Som hon för övrigt ritat upp in till minsta detalj! Med verandan och all vacker arkitektur som denna k-märkta byggnad bär med sig.
Här är vi! På baksidan finns all info, där har Agnes ritat fina små figurer till varje kategori, Abra är med, kaffekoppen, boxhandskarna..Bilderna tog vi vid DETTA tillfälle.
Sedan har gästerna fått ett svarskort att snigelposta tillbaka till oss också! Och de är fantastiskt roliga att få, kul att se vad folk skriver och hur de postar det!
Vi är så galet nöjda med Pers och Agnes fantastiska idéer och hur slutresultatet blev.
Nästa helg är det konstrunda i Midsommarkransen och då kan även du få köpa en illustration av Agnes!Läs mer HÄR. Per gör också massa fantastiska saker, vi har bland annat korvaffischer som han har gjort. Kolla in HÄR. Vilket par va...!
onsdag 11 april 2012
I Skattkammaren
Förra helgen var jag på söder och flanerade lite.
Vi gick förbi Södra Skattkammaren på bondegatan.
Där var det minsann vackert uppdukat med fantastiska ting.
Vilket sminkbord va! Perfekt för compact living.
Utmärkt skön fåtölj, med snygga snitt.
Delikata lampor.
Spegel med all belysning som behövs.
Vackert inredda skåp.
Så många brännheta ting! Vad skulle du tagit med dig hem?
Här kan du glutta närmre på deras utbud.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)











.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)