måndag 21 maj 2012

Landar




Igår landade planet, idag ska jag landa i vardagen.
Vi har varit totalt  bortkopplade i några dagar. Som en annan dimension, där det bara fanns han och jag, glass, sol, mat och bad. 


Det är fint att komma från en värme till en annan. 

onsdag 16 maj 2012

Om då och nu


I helgen hade vi det oförskämt bra. 


Vi började lördagen med långpromenad och sedan kom några finfiningar över på brunch.


Vi hade såklart hoppats på sol så vi kunde duka upp på takterassen. Men sällskapet var trevlig så vädret spelade mindre roll. 


Jag pratade i hundretrettio, var uppeldad av det heta ämnet pensioner! 


Tur att man har tålmodiga vänner som orkar lyssna på sådant också. 


Däremellan åt vi såklart. 



Fattiga Riddare vad dagens huvudgäst!


Och vet ni, inatt åker jag till Malta! Fästmannens jobb bjuder dit oss på weekend. 
Så det blir nog lite tyst här ett tag... vi ses snart! 

måndag 14 maj 2012

Kreativitet

Vet ni varför det är så tyst här just nu..?


Jag är kreativ så det sprutar om det. Konstigt nog blir det tyst här då. Jag skriver för mitt sidoprojekt om jobbet, ett annat privat projekt och sedan tänker jag så mycket strategier på jobbet så det finns liksom inte så mycket över. Men jag kommer igen. Tror jag. 

torsdag 10 maj 2012

Helgtipset!

Men vet ni! På söndag får ni inte missa Tulo Market! tidigare har det varit marknad på Fridhemsplan, då såg det ut SÅHÄR. Nu är det dags igen!

Klicka HÄR för facebookeventet.  Push La Kokett kommer givetvis att vara på plats,



 Yesterdays har säkerligen en massa fina kläder,




Grandpa och gänget lär ju vara där, Temporär lär ju visa upp lite hemmalyx, Le Petite lär ju ha en massa göttigt framme och en massa andra innovativa människor som visar upp sina verk!

Vi ses!

onsdag 9 maj 2012

Ny människa!


I söndags hade jag turen att få träffa en ny människa. 


Martina Och Klas har gjort denna lilla skapelse, hon heter Klara! 


Hon är två månader och ganska cool. 


Hon har sin mammas näsa och ser ut som sin pappa när hon skriker lite lätt. 


Det ska bli fantastiskt kul att lära känna dig Klara!

söndag 6 maj 2012

Dinera med bästa gänget


I lördags gick jag hem till Jennys nya lya och träffade bästa gänget för middag och dessert.



Charlie satt med c-uppsatsen i halsen.


Jenny hade dukat så himlans fint.




Extra förtjust är jag i hennes utsikt. Takåsarna. 



Jag hade gjort pavlova, typ. Citrongrädde med seg maräng och tillbehör. 


De vilade fint på Jennys Spisa Ribb. 

Vad gjorde ni i helgen? 

lördag 5 maj 2012

Lately.. through Instagram


har jag ätit den bästa creme brûléen någonsin. På Cafe Brasserie kan du äta den du med.


Hemma fanns godsaker i annat format


Som mansarm i morgonljus


Eller mjuk kattmage öppen för kel


Bästa kvällen på länge var Laleh på Cirkus. Med andan i halsen och tårarna växandes trollade hon magi med rösten en måndagkväll


På en kyrka jag går förbi varje dag ekar utgångna budskap


När jag kommit hem från jobbet har vi fått oss en kelstund


Men annars är det ju morgonstund som har guld i mun!


Speciellt när jag vaknat till denna vy.


Morgonkel har vi också varje dag


Och vid andra tidpunkter med...




Jag investerade i formen rund 


En massa goa personer investerade i vårt bröllop!


Med magiska resultat.


Frukost med extra lyx


Körsbärsträd med extra kyss



Innan valborg var det dags för trängsel med extra gruff på rugbyfältet


pose like a superstar


jag har vid ålder närmre trettio lärt mig att göra en inbakad fläta


på indiska hittade jag ett smyckeskit som följt med mig varje dag

Karameller med silversmak, kallar jag dem