tisdag 5 oktober 2010
måndag 4 oktober 2010
Höstglöd
söndag 3 oktober 2010
Fezt I Skyddsbunkern
Under Västertorpstunnelbana finns en välbevarad hemlighet.
Nämligen världens ballaste lokal där man hör tunnelbanan i väggarna.
Här firade vi Pers födelsedag, av oss fick han denna klocka.
Pers bror hällde upp mitt medhavda. Bästa bartendern.
Så jävla snyggt var det.
Pers egendesignade jobbverk.
Abbey Road in my heart forever.
Loverzz.
FödelsedagsSkumpan kom fram!
Klara var taggad inför tipsrundan om PER.
Agz gjorde ett inhopp i baren.
Dj Per skapar spännande pausmusik.
Klara &Emma vann tipsrundan! YaY! Ragnarrök!
Ah laser! Älskar´t.
Tack Per & Agz för en jättekalasig kväll !
lördag 2 oktober 2010
Från och med du [& nu]
Jag har fixat festfrillan
Och blir glad av lyssna på Oskar Linnros
Ikväll är det födelsedagskalas i en Skyddsbunker!
Pussar på det!
fredag 1 oktober 2010
Solens Skörd
Fredageftermiddag. Skyndar mig hem. Tänker att jag borde hinna med solen.
Om jag tar en joggingrunda kanske.
Det blir till en jakttur. Efter solen. Som bara försvinner med varje steg, jag springer tre steg fram, solen tar ett lång kliv runt husknuten. Jag skyndar mig mer men solen är snabbare.
Tillslut, på en udde, längst ute på en ö, väntar strålarna, som en busig kompis, och bländar mig totalt.
Men ändå. Jag tvingar upp ögonlocken, för att få den där sista dosen ljus. Den sköna varma ljuset som ligger lågt och omfamnar allt i just den sekunden. Två joggingsteg till och sen är allt borta.
Och jag tänker, ja det blir lingon och kantareller till middag.
Glasigt.
För ett tag sedan var jag en svängom i kvarterens antikaffärer med mor min.
Hittade två finfina små medicinflaskor för sesamolja och tryffelolja.
Fyra rökiga highball-glas. Två små svart-rökiga allt i allo-glas.
Dagsläge i kökskåpet alltså.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)