tisdag 17 april 2012

Laleh min elefant

Lilla bräckliga människa som inte alls är liten eller bräcklig. Utan stor, hon är jättestor och fyller mitt bröst och min mage och tränger ut ur min tårkanal och hela Cirkus andas med andan i halsen. Hon viskar och pillrar och pekar på mej och dej och dej och hej hej och hej. Hon berättar om blåvalen som lurar de ledsna och Samuel som tror så mycket på Gud eller någonting. I kaftaner och kappor svepor hon omkring och hoppar och vinkar. Ljuset drar upp vägen till taket, och hon sjunger från de minsta orden till den starkaste orkankraft. Jag cyklar hem och är tyst och pratig på samma gång och tänker att det är tur att jag ibland får vara med om magi och trolleri som helt ovanligt vanliga människor kan göra.

"Tänk att när jag sitter i studion så är jag en liten liten myra och så kommer jag hit och så är jag en stor elefant!"
 - Laleh

Åh ta lite av hennes kärlek här

söndag 15 april 2012

But you better hold on








Laleh fyller vårvarm lägenhet, ute skär solen genom regnet, han pratar med mjuka ord till solande katt och äggröran ryker. Idag är det söndag, imorgon ska vi se Laleh tralla live. 

lördag 14 april 2012

Bröllopsinbjudan!


Agnes & Per - vilka kreativa genier! 
Vi är så nöjda! Så här blev inbjudan, bestående av tre delar. Först en karta, där Agnes ritat de viktiga platserna i minsta detalj! 






Var vi ska gifta oss på Stranden, där festen ska vara på Strandhotellet.  Ned mot Båstad i vattnet anar vi en "brat" som är ute med båten. Som hon för övrigt ritat upp in till minsta detalj! Med verandan och all vacker arkitektur som denna k-märkta byggnad bär med sig.


Här är vi! På baksidan finns all info, där har Agnes ritat fina små figurer till varje kategori, Abra är med, kaffekoppen, boxhandskarna..Bilderna tog vi vid DETTA tillfälle. 


Sedan har gästerna fått ett svarskort att snigelposta tillbaka till oss också! Och de är fantastiskt roliga att få, kul att se vad folk skriver och hur de postar det! 






Vi är så galet nöjda med Pers och Agnes fantastiska idéer och hur slutresultatet blev. 

Nästa helg är det konstrunda i Midsommarkransen och då kan även du få köpa en illustration av Agnes!Läs mer HÄR. Per gör också massa fantastiska saker, vi har bland annat korvaffischer som han har gjort. Kolla in HÄR. Vilket par va...!

onsdag 11 april 2012

I Skattkammaren

Förra helgen var jag på söder och flanerade lite. 
Vi gick förbi Södra Skattkammaren på bondegatan. 
Där var det minsann vackert uppdukat med fantastiska ting. 



Vilket sminkbord va! Perfekt för compact living.



Utmärkt skön fåtölj, med snygga snitt.


Delikata lampor.



Spegel med all belysning som behövs.


Vackert inredda skåp.




Så många brännheta ting! Vad skulle du tagit med dig hem? 
Här kan du glutta närmre på deras utbud.

tisdag 10 april 2012

Vardag

Jag hade en känsla när jag var liten. Efter sommarloven, helgerna och alla röda dagar. Jag längtade till skolan. Till ordningen, till att vara med alla andra, prestera saker och hänga med vardagen. Den känslan hade jag igårkväll. Träningsväskan var packad, matlådan stod redo och min marinblå klänning väntade otåligt på en galge. Och ja, jag längtade till jobbet och vardag... en känsla jag inte fått på år och dag!
 Även om det var fantastiskt fint att få sova ut några dagar och bokstavligen få ladda på lite energi.


lördag 7 april 2012

Långfredag - allt annat än tråkig



Långfredagen började med att jag och min han hade lite äggjakt. Han fick ett svart vilket jag tyckte passade honom galant bra. 



jag fick ett med alla favoriter, inklusive en tisha! Med stjärnexplosion!



Sedan var det dags att fira mamma som fyllde år! 



Med bästa gänget!










Vi åt pavlova! 


Hoppas ni har en fortsatt Glad Påsk! Eller lugn sådan..
Mycket sömn, god mat och trevligt umgänge önskar jag er! 

torsdag 5 april 2012

Lista no 4

Snodde en lista av min vän. Tiden har varit knapp denna vecka. Men nu med lite ledigt så...


Fyra jobb jag har haft i mitt liv?
1. HR Manager (fick min fasta anställning som HR chef för den svenska delen av mitt företag i veckan!!)
2. Personal- och Event-chef
3. Träningsinstruktör
4. Personlig assistent

Fyra filmer jag skulle kunna se om och om igen? 
1. Serge Gainsbourg
2. Life Aquatic
3. Familjen Addams
4. Zombierullar såsom Resident Evil

Fyra städer jag har bott i?
1. Stockholm
2. Malmö i två veckor, om det räknas.
3. -
4. -

Fyra TV program jag gillar just nu?
1. 30 grader i februari (med lite ont i magen hela tiden..)
2. Coacherna
3. Pretty little liars
4. Walking Dead

Fyra webbsidor jag besöker dagligen?
1. Hotmail
2. Fejjan
3.  Får man lov att inkludera instagram?
4. Jag önskar varje dag att Elsa ska börja blogga igen, missing Styleabaad!

Fyra favoriträtter?
1. Just nu vill jag sätta ihop min egen tapas-mix jämt.
2. Bakpotatis som pommes med aioli. Hemmagjort.
3. Pappas couscous
4. Ilgos koreanska!

Fyra ställen jag hellre skulle vara på just nu?
1. Är ganska nöjd där jag är faktiskt (var i Frankfurt i veckan, det var varmare där men längtar alltid hem!)
2. På västkusten och testa bröllopsmeny (vilket vi skulle gjort)
3. Ha en påskweekend i södra spanien/italien /frankrike
4. Incheckad på Spa, typ Yasuragi,