måndag 26 september 2011
Meanwhile...
Hörni.. jag har en massa texter att skriva och en massa bilder att gå igenom från Vintagemässan! Har lyckats ha en såndär kanonbra helg igen, som lämnar en god riktigt känsla i kistan.. Hur var er? Så med ett löfte om en bildkavakad från Vintagemässan snart, så tipsar jag om A Beautiful Mess - inlägg om nio olika goda grillade mackor! Det gillade jag! Håll till Godo.
lördag 24 september 2011
Blandad Kuriosa om Livet
Veckan började med ett grått, disigt tema. Melankoliskt vackert skimmer.
Jag tvärade.Som vanligt. I klarrött, klänning och naglar och en tigerkatt som ilar förbi. Och kaffe i min gladaste kopp från Laholms Keramik.
Familjen Addams kontrade i mörkaste svart och jag tänkte på Morticia och Gomez kärlek resten av veckan. Mörk, intensiv, lidelsefull och alldeles fantastisk.
Därhemma blir det mörkt tidigare och det behövs mycket lys nu.
Och frukt, alla verkar vara sjuka, jag käkar zink och vitaminer och tvättar händerna.
Sen kom ljuset tillbaka. Inget får Abra att mysa så mycket som morgonsol.
Ba aaaahhh.
Inget får mig att mysa så mycket som billiga, vackra sextiotalare på Myrorna.
Dessa tre var så fina och bra på alla sätt förutom att de var för små för min byst och bak. Kanske något för dig som drar 36-38? Myrorna Fridhemsplan hursom.
Jag hittade min stol, som någon pyntat åt mig. Tack!
Baby och jag sket i allt i torsdags, promenerade i blåsten och såg den magstarka Word Press Photo Exhibition i Gallerian. Fy. Mänskligheten alltså och vad vi gör mot varandra. HÄR kan ni se bilderna på webben och känsliga tittare varnas verkligen!
Något annat jag borde varnats för, var arbetsinntervjun jag var på i fredags. Så upprörande så det blev skrattretande, ett skämt helt enkelt. OM du undrar mer om det får du börja följa mig på Twitter [länk i högermenyn] och läsa mina tweets om det ämnet.
Ah, vackra lördagen kom, frukost i sol!
Jag körde på alla mönster denna fina dag!
Jobbade lite på Ag47 och beslutade att dessa var dagens favoriter.
Det var höstsol ute, jag gluttade ut på folket under kisande ögonbryn.
En glad kaffestund i min vintagedress frå Josefina Modeller och mitt höstiga pannband från H&M (5 kr!!).
Och baby hade varit ute och flanerat och hittat katalogbilden i stortryck. Hej hej !
Vad gör ni idag? För er Stockholmare rekommenderar jag att ni drar till Göta Källare och skakar rumpa på min lillebrors dansgolv [han finns oxå i högermenyn]. Där hittar ni mig iaf!
fredag 23 september 2011
En lista för bättre personlig kunskap!
Jag kan tycka att jag ibland är lite dålig på att vara personlig här på bloggen, så idag blir det ensåndär lista!
Bra hjälp tycker jag. Listan är snodd från fina Sandras blogg; NioTillFem. Har ni några frågor eller följdfrågor så kör på!
Vad är den äckligaste mat du vet?
-Mysko konsistenser, ur två olika perspektiv. 1; geleaktiga grejer, skolmatsalsfiskbullar exempelvis. 2, var vegetarian när jag var yngre och har fortfarande svårt för vissa kött-konsistenser, typ broskig korv.
-Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)?
1, Alla härliga kickboxnings, dans och aerobicspass jag gjort på de gymmen jag jobbat på. Ah, och min koroegrafi för en dansshow på tidningen Gringos Luciafest på Kulturhuset.
2, Hur väl min kiddo utvecklades från när jag jobbade som personlig assistent efter gymnasiet.
3, När jag jobbade som passansvarig på Netto så avskedade jag en riktigt kvinnohatande man, en mkt stolt stund, dock på var det nog mer en uppsägning pga arbetsbrist, men ändå.
4, Många dramatiska insatser som ordningsvakt, ofta kändes samtalen med ungdomarna viktigast.
5, Den fungerande verksamhet som jag och min kollega Sandra byggde upp då vi bedrev den dagliga verksamheten på ett ställe som hette Bergmans Banor.
Vad ångrar du i livet(om något)?
-Faktiskt så ångrar jag inte mycket, oftast har jag gjort vad jag ville/kunde/mäktade med just då och det har lett mig fram till den jag är just nu. Det respekterar jag hos mig själv.
Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?
-Vore kul att ha hört något, men har faktiskt inte gjort det.
Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
-Mina svarta allvädersdugliga/wannabedocmartens vagabondkängor, finska läderboots med ullig insida, mina vintagekappor i beige, brunt och vitt och turban med varierande scarfs/halsdukar.
Sedan blir det mycket klänningar på det..mycket lila och gult, känner jag för.
Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
-Oj. Sånt sysslar jag inte alls med ju. Faktiskt. Vet inte. En tusenlapp för en kläning kanske jag har (som jag då fått), men helst köper jag ju dem under hundralappen om jag får bestämma.
Har du någon oanad talang?
-Jag är väldigt bra på att välja "rätt" rätt på menyer när jag går på restaurang, vilket kan variera efter smaklök och så såklart, men utifrån vad som verkar vara vad restaurangen kan bäst och min smaklök och min fästmans (han blir alltid avis, men jag är snäll och bjuckar på en tugga...).
Vad gjorde du i helgen?
-Kalashelg var det indeed. Jobbade, hängde med vänner och åt hemmagjord pizza, promenerade långt med min bästa människa, var ute på krogen på söder och hängde på Street and Art Market bakom Västermalmsgallerian. På det; massa god hemmalagad mat, chip, ostbågar och lakrits i mängder. Denna helg verkar bli lika fullsmockad; Maggio på Grönan, jobba, dansa på lillebrors dansgolv, vintagemässan och fira lillebror söndagkväll med crepes!
Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
-Två skrivuppgifter- påbörja tre andra, en läsuppgift, två möten, hämta ett par nycklar för att kunna jobba på lördag och rapportera från Vintagemässan! Ganska kuliga to-do´s. Och nästan alla avhandlade vid det här laget.
Vad har du på dig just nu?
-Myskläder i grått. Helmatchat till ge grårandiga strumporna.
Senaste låt du lyssnade på?
-Ane Bruns senaste skiva. Gillar sprödigheten i hennes röst asså.
Bästa skönhetsknep?
-Känna sig skön.
Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
- Vad det gäller min man, som jag ser mest, gillar jag hans hängslebyxor och med en vit farfarströja till. Grr.
Fast helst naken. Han är sjukt vacker naken.
Och fulast?
-Typ snobbig och intetsägande jag-har-på-mig-vad-alla-andra-har-på-sig-på-Stureplan-stil.
Vem saknar du?
-Hanna. Ofta och jämt. Och min fästman när han jobbar.
Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
-Hälsa och välgång till min familj vilket det har varit brist på, på sistonde. Gärna även att vi har råd att gifta oss nästa sommar. Vore great.
Vilka tre personer inspirerar dig mest?
-Just nu: Morticia och Gomez Addams - deras förhållande, Jon Kabat-Zinn och min mamma[alltid].
Bästa filmen nånsin?
-Hm , svårt, har många favoriter. Men gillade starkt filmen om Serge Gainbourg som jag skrivit om under kategorin filmtips.
Bästa boken nånsin?
-Carlos Ruis Zafon "Vindens Skugga".
Vilka tidningar läser du?
-Gärna Elle Interiör, fast då läser jag förstås inte så mycket, gillar också att bläddra i Retro och är sugen på nya tidningen Skriva. Gillar Stadsmissionens tidning vad det gäller att läsa. Just nu bläddrar jag också i Fitness Magazine, för där är jag med i det nyaste numret. Höhö.
Vad önskar du att du var bättre på?
-Oj en massa, typ skriva och läsa, olika språk, dansa, kamsporter, känna kärlek till fler, vara social, saker jag redan kan men alltid kan bli bättre på tänker jag. Men jag är nog ganska bra som jag är.
Är du religiös?
-Ja och nej, jag tror på allt - gud är kvinna, karma bits, alla är lika värda, vi är löv på samma träd, i universum möts vi alla, energier återföds - och ingenting - när man dör så blir det svart, religion är resultat av partiarkal samhällsstruktur, kast är restriktion för att behålla samhällsklasser, klädsel bör vara valfri. Samtidigt. Jag respekterar andras tro.
Vad är din största rädsla?
-Att mista mina nära, min kärlek, att bli svårt sjuk eller att de blir sjuka/sjukare. De tre hänger ju ihop.
Vad är det elakaste någon sagt till dig?
-Det har jag nog förträngt. Men det kommer garanterat från någon jag brytt mig mycket om. Att jag i jobbet blivit kallad för fitta m.m. berörde mig föga.
Om du får barn vad ska du döpa dom till?
-Det är något vi klurar på. Jag tycker namn är svårt, vill gärna ha internationella namn på mina barn vet jag iaf. Och jag kommer nog inte följa farfars föräldrar-vågen av namn som är poppis nu; min farfars mamma och systrar hette ju typ Emmy, Alma, Agda. Fina namn ändå. Men jag gillar namn som exempelvis Nadinne och Jasmine, högst fransk-arabiska.
Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
-Helst en gammal bubbla eller en djävulskt rostig pickup men av säkerhetskäl en ny retro Fiat.
De tre finaste sms du fått i år?
-Garanterat från min fästis. Men har tyvärr inte sparat dem. Dock är han ruggigt bra på att formulera fina sms. Idag skrev han en fin sak på min ansiktsboksvägg som jag kan dela med mig av " Jag längtar efter att få bli din äkta man. Att få dela mitt liv med dig är det underbaraste som finns. ♥ ". Sån e han, en kärleksfull karaktär, med de kärleksorden får jag lov att önska en kärleksfull fredag!
Bra hjälp tycker jag. Listan är snodd från fina Sandras blogg; NioTillFem. Har ni några frågor eller följdfrågor så kör på!
Vad är den äckligaste mat du vet?
-Mysko konsistenser, ur två olika perspektiv. 1; geleaktiga grejer, skolmatsalsfiskbullar exempelvis. 2, var vegetarian när jag var yngre och har fortfarande svårt för vissa kött-konsistenser, typ broskig korv.
-Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)?
1, Alla härliga kickboxnings, dans och aerobicspass jag gjort på de gymmen jag jobbat på. Ah, och min koroegrafi för en dansshow på tidningen Gringos Luciafest på Kulturhuset.
2, Hur väl min kiddo utvecklades från när jag jobbade som personlig assistent efter gymnasiet.
3, När jag jobbade som passansvarig på Netto så avskedade jag en riktigt kvinnohatande man, en mkt stolt stund, dock på var det nog mer en uppsägning pga arbetsbrist, men ändå.
4, Många dramatiska insatser som ordningsvakt, ofta kändes samtalen med ungdomarna viktigast.
5, Den fungerande verksamhet som jag och min kollega Sandra byggde upp då vi bedrev den dagliga verksamheten på ett ställe som hette Bergmans Banor.
Vad ångrar du i livet(om något)?
-Faktiskt så ångrar jag inte mycket, oftast har jag gjort vad jag ville/kunde/mäktade med just då och det har lett mig fram till den jag är just nu. Det respekterar jag hos mig själv.
Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?
-Vore kul att ha hört något, men har faktiskt inte gjort det.
Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
-Mina svarta allvädersdugliga/wannabedocmartens vagabondkängor, finska läderboots med ullig insida, mina vintagekappor i beige, brunt och vitt och turban med varierande scarfs/halsdukar.
Sedan blir det mycket klänningar på det..mycket lila och gult, känner jag för.
Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
-Oj. Sånt sysslar jag inte alls med ju. Faktiskt. Vet inte. En tusenlapp för en kläning kanske jag har (som jag då fått), men helst köper jag ju dem under hundralappen om jag får bestämma.
Har du någon oanad talang?
-Jag är väldigt bra på att välja "rätt" rätt på menyer när jag går på restaurang, vilket kan variera efter smaklök och så såklart, men utifrån vad som verkar vara vad restaurangen kan bäst och min smaklök och min fästmans (han blir alltid avis, men jag är snäll och bjuckar på en tugga...).
Vad gjorde du i helgen?
-Kalashelg var det indeed. Jobbade, hängde med vänner och åt hemmagjord pizza, promenerade långt med min bästa människa, var ute på krogen på söder och hängde på Street and Art Market bakom Västermalmsgallerian. På det; massa god hemmalagad mat, chip, ostbågar och lakrits i mängder. Denna helg verkar bli lika fullsmockad; Maggio på Grönan, jobba, dansa på lillebrors dansgolv, vintagemässan och fira lillebror söndagkväll med crepes!
Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
-Två skrivuppgifter- påbörja tre andra, en läsuppgift, två möten, hämta ett par nycklar för att kunna jobba på lördag och rapportera från Vintagemässan! Ganska kuliga to-do´s. Och nästan alla avhandlade vid det här laget.
Vad har du på dig just nu?
-Myskläder i grått. Helmatchat till ge grårandiga strumporna.
Senaste låt du lyssnade på?
-Ane Bruns senaste skiva. Gillar sprödigheten i hennes röst asså.
Bästa skönhetsknep?
-Känna sig skön.
Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
- Vad det gäller min man, som jag ser mest, gillar jag hans hängslebyxor och med en vit farfarströja till. Grr.
Fast helst naken. Han är sjukt vacker naken.
-Typ snobbig och intetsägande jag-har-på-mig-vad-alla-andra-har-på-sig-på-Stureplan-stil.
Vem saknar du?
-Hanna. Ofta och jämt. Och min fästman när han jobbar.
Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
-Hälsa och välgång till min familj vilket det har varit brist på, på sistonde. Gärna även att vi har råd att gifta oss nästa sommar. Vore great.
Vilka tre personer inspirerar dig mest?
-Just nu: Morticia och Gomez Addams - deras förhållande, Jon Kabat-Zinn och min mamma[alltid].
Bästa filmen nånsin?
-Hm , svårt, har många favoriter. Men gillade starkt filmen om Serge Gainbourg som jag skrivit om under kategorin filmtips.
Bästa boken nånsin?
-Carlos Ruis Zafon "Vindens Skugga".
Vilka tidningar läser du?
-Gärna Elle Interiör, fast då läser jag förstås inte så mycket, gillar också att bläddra i Retro och är sugen på nya tidningen Skriva. Gillar Stadsmissionens tidning vad det gäller att läsa. Just nu bläddrar jag också i Fitness Magazine, för där är jag med i det nyaste numret. Höhö.
-Oj en massa, typ skriva och läsa, olika språk, dansa, kamsporter, känna kärlek till fler, vara social, saker jag redan kan men alltid kan bli bättre på tänker jag. Men jag är nog ganska bra som jag är.
Är du religiös?
-Ja och nej, jag tror på allt - gud är kvinna, karma bits, alla är lika värda, vi är löv på samma träd, i universum möts vi alla, energier återföds - och ingenting - när man dör så blir det svart, religion är resultat av partiarkal samhällsstruktur, kast är restriktion för att behålla samhällsklasser, klädsel bör vara valfri. Samtidigt. Jag respekterar andras tro.
Vad är din största rädsla?
-Att mista mina nära, min kärlek, att bli svårt sjuk eller att de blir sjuka/sjukare. De tre hänger ju ihop.
Vad är det elakaste någon sagt till dig?
-Det har jag nog förträngt. Men det kommer garanterat från någon jag brytt mig mycket om. Att jag i jobbet blivit kallad för fitta m.m. berörde mig föga.
Om du får barn vad ska du döpa dom till?
-Det är något vi klurar på. Jag tycker namn är svårt, vill gärna ha internationella namn på mina barn vet jag iaf. Och jag kommer nog inte följa farfars föräldrar-vågen av namn som är poppis nu; min farfars mamma och systrar hette ju typ Emmy, Alma, Agda. Fina namn ändå. Men jag gillar namn som exempelvis Nadinne och Jasmine, högst fransk-arabiska.
Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
-Helst en gammal bubbla eller en djävulskt rostig pickup men av säkerhetskäl en ny retro Fiat.
De tre finaste sms du fått i år?
-Garanterat från min fästis. Men har tyvärr inte sparat dem. Dock är han ruggigt bra på att formulera fina sms. Idag skrev han en fin sak på min ansiktsboksvägg som jag kan dela med mig av " Jag längtar efter att få bli din äkta man. Att få dela mitt liv med dig är det underbaraste som finns. ♥ ". Sån e han, en kärleksfull karaktär, med de kärleksorden får jag lov att önska en kärleksfull fredag!
torsdag 22 september 2011
Vinnarna!
And the winners are.......
~ [drumroll] ~
Sandra Scholz + 1
Agnes Larsson + 1
Mårten Nilsson + 1
Christine Sahlström + 1
Malin Beskow +1
Grattis ni fina! Era namn kommer stå på listan. Alla era önskade inlägg har kommit eller kommer såklart, tack för den inspirationen och så hoppas jag vi ses i helgen! Håll utkik, jag provar nog en turban någonstans.
onsdag 21 september 2011
Ej Utgivet Material presenterar...PREPARE...
Denna film skulle egentligen varit här förra hösten.. haha. Men det vart för mycket brus och den försvann i mängden. Nu är det ju dock lite höststämning, med orkanblåster och löv som dansar i rännstenen. Så nu passar den igen!
[Tänk er den mörka filmrösten..]
LET me NOW, present to you.... "PREPARE"...
[tänk er att dramatisk musik påbörjas och tryck nu på filmen...]
tisdag 20 september 2011
Tävla om biljetter till Vintagemässan!
P. S. Sista dagarna nu för att tävla om gratis plåtar för dig och en vän! Så skynda in på fejjan, till Ej Utgivet Materials Facebooksida och önska ett inlägg eller en rubrik så är ni med i loopen! På torsdag avslöjas vinnarna! Så ses vi kanske i helgen bland vintagepärlorna!
måndag 19 september 2011
Street And Art Market
I söndags när vi till slut pallrade oss upp ur sängen så begav vi oss iväg till Street and Art market. Bakom Västermalmsgallerian var Fridhemsgatan avstängd för marknad.
och där fanns prylar vill jag lova!
Om jag tappat bort min Han vet jag alltid att jag ska leta bland LP-skivorna.
Snyggaste bordsduken.
Bästa bandet ! Vi gissar på att de hette Aristocrats. Hursom var det svängigt värre och guran det blingigaste jag sett på länge!
Young Art hade dessa sköna bilder som jag föll pladask för. Vicken feeling.
Petite France var där och representerade vår gata med godaste bröden och bästa briochen!
En läskig brud som glodde på mig så himla mycket.
Men brydde mig lagom mycket efter att jag hittade några sköna bågar att testa!
Tony från Grandpa hittade också ett par fräna bågar.
[Tyckte jag, inte han]
Well, well han är en frän typ som var lite jetlaggad men nöjd dagens showup!
Rockafella! yeah.
Många duktiga människor ställde ut sina smyckeshantverk. Vad folk kan pilla alltså!
Hittar jag inte min Han bland skivorna så hittar jag han med en bok som heter "Torture and punishment through History". Ett av skälen till att jag gillar han. Darkness.
Feta posters!
Anna Brandts fina tygbekladda pärmar och attiraljer för skribenten och planeraren.
Fina Nadinne som har webbshopen Push La Kokett var där och ställde ut allt möjligt vackert bling.
Attans vad många godbitar hon hade med sig! Jag dregglade länge och väl och testade markasitringar och klappade på halsband.
Ni måste verkligen spana in hemsidan som har så många inspirerande bilder.Nadinne har verkligen byggt upp en snygg helhet! Fantastiskt fint print på sina askar och hon hade till och med kortmaskin så proffsigt nog kunde man pejja med kort. Cash is king but has a queen called VISA. Typ så.
Glo glo glo
Glittra glittra glittra
owling owling owling
Jag gick sedan förbi en fin tavla på en pall.
Cupcakes med silverkulor. Zazzy.
Snygga brölleskor.
Ormiga skor som riktigt ömsade skinn på plats.
Cupcaaaaakess!
Ah. mer owling. indeed dagens tema.
Silversmycken Stockholm hade också många fina grejer. Pilliga små silversmycken med pläterat guld och sådana här fina saker.
Sen blev det mera vintagekläder!
Och mer ugglor förstås! "För ettochfem får du en ugglevän!"
Peter på Yesterdays visade upp lördagsoutfiten!
Här är han, mannen med den amerikanska drömmen[läs drömkläderna]
Nu var vi nästan längs ned på gatan för marknaden, jag tog en sittpaus som levande stilleben.
My som stått bakom detta fantastiska arrangemang och en affär längre upp på gatan som heter My Shop och säljer skräddarsydda skjortor för extra långa personer och sådana här fina klockor! Kolla in hennes superläckra hemsida!
Och tack My för att du gör mina fina gamla kvarter mer levande!
Peter hade en himla läcker lampa!
En gammal fotolampa berättade han.
Han har även sollampor.
Och den här toppen som jag är lite kär i.
Inne på Yesterdays fanns en fyndväska.
Sweet Butterfly väska.
Men dagens fetast craving blev denna sjuttiotals mockajacka.
Lite sådär to good to be true och bara så ni vet har jag dregglat över hela kragen. Alltid ska Peter ha något, som är sådär galet unikt.
Denna kappa var också frän med discoknappar!
Checka tå-stövlarna! Matchar gasmasken när man ska på stan liksom..
Men som dagens paroll: Skit i stan Fridhemsplan! Phett.
Ser ni chokladruteskalet uppe i vänstra hörnet, det luktar kokos! Crazy.
Ah men så hittade vi ju Temporär också! Kommer ni ihåg Christian?
" Du sa att det här skulle bli något bra och nu har vi flyttat in på Grandpa!" Gulledej Christian, dagens mest värmande ord och jag är så himla glad för er skull, killarna har ett kanonfint utbud av vintageprytlar och är himlansfina karaktärer! Hejja hejja. Snart komemr deras hemsida ooxå, kommer bli phett!
Ser ni den vita hyllan? Hiskeligt lik vår... som vi hittade HÄR för en tia! Hade varit fint med en syskonhylla, färgerna på denna, vitt och beige var himlans snyggt. Även om vår blå passar fint där den hänger.
En annan kommande hemsida att hålla utkik efter är "This Old Dark Machine". Bakom det feta namnet finns en jättegullig tjej som hittat på helt ny använding av ringar. Och precis som jag älsar blandar hon silver med "guld" på ett riktigt innovativt sätt. Dessutom, checka in de gjutna älgtänderna med pyriter i halsband, svensk urskog möter glamadrama!
Pyriter! Min favvosten som mamma brukade ge mig när jag var liten och sa att det var en önskesten som man skulle hålla hårt i.
Den här ringen får någon gärna köpa till mig för den kan jag inte glömma bort. Helt fantastisk idé förnya ringanvändandet med.
Det här är två separata ringar men som är tänkta att användas som så i par, med hela fingret som yta.
Vilken folkfest! Det var fullt hus, massa skönt folk, glada miner och fantastiska pinaler. Kreativt folk finns det gott om! Vilken Lycka. Ser fram emot nästa market redan nu!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



