söndag 14 februari 2010

Bliss

Den här helgen har jag umgåtts en massa med mig själv. Vi har haft det jättetrevligt och skönt.
KURIOSA: Jag har också diskuterat inedningsplaner med mamma, kollat på lägenheter med min han, pysslat och städat hemma, testat alla mina klänningar[oh joy], fått med mig en skinnjacka hem från myrorna[som var på bild tidigare, se "cravings"], ätit meze, lagat middag[kycklingfilé med rotsaker och svampsås, pestopasta med kyckling, soltorkade tomater, zucchini, parmesan], druckit två riktigt göttiga corona, gottat mig i alla nya Elle-tidningar, tittat på film, lagt hårmasker, ansiktsmasker, smörjt läpparna med arden och nettansmirakelsalva och vilat upp mina slitna muskler och mitt irriterade knä. Nu har jag förberett mig inför ny kurs imorgon, bakat kladdkaka med dumle,kaffe, rom och nötter[till det; ananas, blåbär och hallon]och ska se Pedro Almodovars film "Los Abrazos rotos" [avgudar Penelopé Cruz; så mycket kvinna! I Vicky Chistina Barcelona porträtterar hon en kvinna med borderline; och det enda jag tänkte var " vilken fantastisk kvinna med alla känslor utanför kroppen!"...]

Mitt knä mår bra, mina muskler har blivit glada av choklad och hela jag är ett utvilat harmoniskt lila moln.

Inga kommentarer: