måndag 22 februari 2010

Fyrbentingar

Den här helgen har någonting mysko pågått.
Det handlar om fyrbenta djur.
Jag tror det började på cykeln, på gymmet, där de på tv-skärmen visade ett naturprogram om getter. Bergsgetter. Honorna lever i flock. Hanarna kommer förbi ibland och försöker få sig lite snusk genom att visa sig intresserade av någon speciell. Get. De slickar febrilt [tänk den gamla dängan "lazor tongue"] mot honornas bakdel, och då får honan bestämma om förslaget är [o]anständigt.
På fredagsmorgonen, väntandes på en frånvarande busschafför, får jag förslaget av Anders att jag ska åka spark till skolan. Jag kontrar med att jag väntar på min enhörning.
Ja och sen fortsatte det på Vurma på fredagskvällen där mr Diamond säger att vi måste gå upp till baren och se på deras videoinstallation. Som givetvis är en enhörning som flyger högt upp i det blå. Alla ser givetvis framför sig hur bergsgetter försöker uppvakta enhörningsrumpan som är vänd emot oss. [Dvärgar med ukelele och stora mexikanarhattar är även med i denna ekvation]
När vi kommer hem på kvällen kommer jag ut från toaletten bara för att se min han springa efter katten med en tom toarulle som han vill fästa på stackarns huvud [för att abra kanske är enhörning egentligen; är vi inte alla?]....
På söndagen kommer vi förbi en leksaksaffär som ligger bredvid ett hus där vi tittat på lägenhet och vad är det där; jo denna vackra enhöring som ni ser på bilden..


Sen avslutas ju den här helgen med fyrbentingar givetvis med att vi bokat biobiljetter till Avatar sedan länge. Och den kopplingen behöver jag väl inte ens förklara. Vad betyder det? Vaaaad?

Inga kommentarer: