Fredagskväll var dejtkväll. Vi tog bussen till söder där jag hade bokat bord på Crêperi 4 knop, där jag var med mamma tidigare i veckan. Baby var också sugen på bovetekrispiga Galette´s och sega efterrättsmaffiga crêpes.
Hungrig!
Törstig! Torr cider fixar det bra.
Vi delade en Galette med raclette, bacon och potatis. Sedan blev det en varsin crêpe!
Vilka vi också delade såklart. Den ena med äpple, kanelkräm, calvados och vaniljglass, och så en med choklad, kokos, rom, russin och banan. Så stört gott var det.
Men vi var sugna på mer och gick hem till detta goffande.
På lördagen var vi ute på en båttur med sightseing som jag ska berätta mer om en annan dag.
Det var en jättefin tur som avslutades vid slottet.
Vi promenerade genom Gamla Stan och hamnade på Vapiano.
Där peppade vi lite inför kvällen med en hejdundrans god fika.
Som avslutades med ett glas Rotari Rosé.
Hem och på med feststassen!
Fästis min var ruggigt kalasig i fin vintagekofta!
Hattarna på eftersom vädret var lite busigt och sedan åkte vi iväg till gatan med alla de fina husen!
Vi hamnade på vackra Grönviksvägen där detta hus med strandtomt bjöd på en kräftskiva.
Långbordet var dukat, kräftorna upplagda och jag hade med mig feztliga kräft-serpentiner.
Också var jag tvungen att visa min lobster-sång/rap med en kräfta, live liksom.
Det var mycket uppskattat.
Min han missförstod temat lite och trodde han var kines. Sedan blev det fuldans för hela slanten och bildbeviset på detta är alldeles för mörkt och suddigt.
Tack Pia & Fia för en kanonbra uppstyrd fezt!
Dagen efter blev det softar-läge med massa film.
Liten promenix för att proviantera.
Ett av mina absoluta favoritnöjen är att äta. Jag hade inte fått nog av kräftor och dukade upp till buffé igen.
Inspirerad av
Ernsts kräftskiva gjorde jag två röror; en med saffran och en med rivet äpple och pepparrot. De vart så goda! Till det lite hemmagjorda strips, av bakpotatis, västerbottenpaj och kräftor såklart!
Ja, och så lite fler sådana söta saker till senare filmer såklart.. Fler bra filmer som vi såg var " I love you man" och "Win Win". Den första med lite mer humor, den andra med mer övervikt åt det allvarliga hållet. Hur såg er helg ut?