onsdag 24 augusti 2011

Play, fast forward – den första sommaren


Det var sommaren då jag trodde att mitt liv skulle stanna vid pausknappen och inte bli mer än så
[Är livet inte mer än så???]
Sen kom du…

Det lät som små bomber avfyrades i kvarteret när du puttrade fram på din HD
Jag tänkte att nu kommer han för att spränga mig ut
Ljudet betyder frihet och du är den som spränger min berlinmur
Min blodpump höll inte längre takten när jag hörde det ljudet

Helt plötsligt hade någon tryckt på playknappen, till och med på fast forward
Du trotsade strandsatta gotlandsfärjor och red din kromade häst över vatten
Där jag var strandsatt med mamma och hennes väninnor
Jag kommer ihåg att min mens kom då, som om det blev för mycket blodpump för kroppen att ta hand om
Vi gled fram på den kromade hästen utmed Gotlands karga landskap
"My sex is on fire" hördes i min hjälm och jag grenslade motorn och pressade min kropp närmre din
Några gånger fick du klämma till mig hårt på benet
för den frihet du gav mig när vi flög fram längsmed ängarna gjorde min kropp slapp för jag trodde jag var mitt i en dröm

Du, min vackra frihet, blev min stora passion,
Med den attraktionskraft som berg och dal-banan har för barnen på Gröna Lund
Där luften kramur ur lungorna på syre och hisnande djup lockar med med en känsla som säger " jag vill ha mer"
Du är den just den karusellen som jag vill åka tills jag spyr

Det var den sommaren då friheten svepte fram som en oförväntad orkan och vi fann vår lugna plats mitt i dess öga




5 kommentarer:

Hanna sa...

Åh, jättefint skriver Leila.

Hanna sa...

*skrivet

Emmie sa...

du berör verkligen med din text Leila!

Ej Utgivet Material sa...

Tack ni fina, ni som också skriver så bra! Kul att få bekräftelse också när man väl vågar lägga ut sig i etern så att säga..

Styleabaad sa...

Jag ryser! Så fint!