lördag 13 augusti 2011

Twinkle twinkle golden star

Jag utlovade ju ett guldigt sminktips efter inlägget om gulddressen.. Här kommer det!


Jag börjar med en bas, denna varierar ju för varje unik individ. För mig handlar det om concealer för de mörka ringarna, en primande kräm,  foundation för en jämn hy som jag brukar avsluta med mineralpuder.


Sedan ramar jag in ögat med en brun penna. Så nära fransraden som möjligt. Om det inte blir helt jämnt spelar ingen roll.


Sedan tar jag en ljus skugga, som exempelvis denna och highligtar i ögonvrån och under ögonbrynen.


Jag lägger även en grund över hela ögonlocket med en ljust skimrande guldigskugga.


Därefter är det dags för det riktiga glittret!

Jag använder detta glitter som heter Lounge, från Make Up Store.


Detta glitter går att jobba in på flera sätt, bland annat kan man ha något blött, som till exempel Ardens Eight Hour Cream, under vilket ger en stark, väldigt täckande skugga. Utan vätska så är det ändå smart att lägga på skuggan med några lager, eftersom den "ramlar" av lite grann under kvällen/dagen.


Efter skuggan är det dags för inramande. Jag körde på en mjuk brun ögonskugga som ögonbrynsfärg. Sedan mascara i den färg som känns bäst, kanske svart eller brun. Efter detta brukar jag markera ögonen lite extra med en ögonpenna. Jag lägger även rouge som en ram runt ansiktet, mest ut mot hårfästena och kindbenen, jag använder mig av IDs mineralrouge, "warmth", den håller sig fast hela dagen på huden! Kanonbra. När ögonen blir såhär intensivt sminkade så kan det vara bra att skippa "äppel"-looken på rouget om man brukar ha det, kan se lite rörigt ut. Jag tror att det blir bäst med en neutral slät hud i övrigt och en mer neutral färg på läpparna.  


Et voila! Golden Glimmer!


2 kommentarer:

Emmie sa...

wow! nice!!

Ej Utgivet Material sa...

tack emmie! Hoppas det kan ge upphov till nya kreationer =)