onsdag 24 augusti 2011

Stockholm Sightseeing by Boat


Min Han fick en båttur med sightseeing i födelsedagspresent. Precis när regnet stillade sig i lördags var det dags för en tur. Jag gissade på att vi skulle åka med den här båten.


Helt rätt!


Vi hade en tourguide som kunde allt möjligt om Stockholm och vi fick höra häftiga historier om Stockholms historia.


Min han har länge velat åka en sightseing tour av Stockholm från vattnet.


Det är förvånandsvärt hur lite vi visste om vår egen stad.


Extra fint är det att få perspektivet från vattnet.




Stcokholm såg riktigt maffigt ut från vattnet.


Runt om i Stockholm väntade folk vid kajer på båtar.


På Gröna Lund var det full action.



Fjäderholmarna! Perfekt för en dagsutflykt.


När vi åkte på denna båttur ut genom Stockholm konstaterade vi hur vackert Stockholm var från vattnet sett. Då beundrade vi utsikten från jazuccin. Solnedgången spred sitt ljus över skärgården, från bastun och ducshen var det en stora fönster ut mot vattnet, där var det bara jag, en mås och denna fantastiska utsikt av Stockholms öliv! Det är verkligen ett nytt perspektiv för mig!


Sedan blev vi avsläppta av vår högst rojalistiska kapten utanför Slottet, han tyckte vi skulle hälsa Kungen...
Vi spatserade vidare genom Gamla Stan och hamnade på Vapiano.


Där påbörjade vi lördagskalaset som blev sedan!


Tack min fina för att jag fick dela din present!

Inga kommentarer: