måndag 15 augusti 2011

Casual Monday

Ja, okej jag erkänner, efter mötet idag var det mest en skön relaxad måndag som gällde för mig.
Mötte upp mamma för en runda på söder... Vi började på Judiths Second Hand..


Amenåhhh, sa jag till den här dressen.





Eaaagleee! [Någon som tittat på Scrubs?]


Ah. Kunglig fägring.


Sådana långa dressar är extra jobbigt att lämna tycker jag...





Mamma hitta en snygg svart spetstopp. Såklart.



Lite konstig passform, men urhärlig petroleumfärg.



Sedan hamnade vi på 1,African Touch och 2, Afro Art!


Jag blev kär i en pall av återvunna däck.


Önskar mig ett badrum som rymmer massa färgglada korgar.




Fint marockanskt läder.



Och marockanska plåtramar och speglar. Dessa har jag och fästmannen dregglat länge över.


Sedan blev energi-fylla-på-paus.


För att sedan vandra vidare upp på Hornsgatspuckeln där den finaste keramiken finnns! Och The Tea Centre of Stockholm. Vilka dofter.


Sedan kom vi förbi Crêperi Fyra Knop. Favvomat asså. Vi åt en Galette med spenat, roquefort och skinka. Efter det en crêpe med äpple, calvados och vaniljglass. Gah. Så gott så jag börjar dreggla när jag tänker på det. Jag bokade genast bord för mig och fästmannen till ett senare tillfälle.  


Ett riktigt mysigt krypin för er galette- och crêpe-älskare!

4 kommentarer:

Styleabaad sa...

Skönt perfekt måndag ser det ut som, önskar jag haft tid för lite mer vintage-shopping i Sthlm - Judiths såg ju ut att ha så himla mycket fint!

Ej Utgivet Material sa...

Ja, faktiskt verkade det ordentligt uppladdat därinne! Mkt intressanta smycken också!

Sandra sa...

Åh glöm inte att ringa mig när det blir nästa shopping titt:D

Kram

Ej Utgivet Material sa...

Sandra, finaste, jamen absolut! Vi får ta en södersväng du o jag! Mys!