tisdag 15 juni 2010

Att kunna sin fisk


I Hammarby Sjöstad gömmer sig världens bästa sushikock.


Han heter Srdan och kan verkligen sin fisk.


Förr kunde man smaka hans sushi  på East. Men nu finns han alltså här, bakom buddhorna.


Det ser alltid så fantastiskt ut så att jag inte vet vart jag ska börja.


Och när jag väl börjat..då går det inte att sluta..



När jag tror att jag är klar... ja då kommer den finstrimlade biffen & ägget.


Sen står magen åt alla hörn. Det är det värt. Varje  gång. 
Om ni är i Stockholm på en vacker promenad utmed Hammarby Sjöstads kaj så rekommenderar jag ett besök. Om inte annat är det värt att åka dit!

3 kommentarer:

Styleabaad sa...

Enda sushi jag tyckt hållit måttet i Sverige har varit på East så det var kul att veta att man kan ta sig till HS och få sig en fin firre med :) Förresten Akki Sushi på Medborgarplatsen är inte helt fel den heller!

Emmie sa...

åh, så smarrigt! nu blev jag ju sugen på sushi.. det var bra längesedan jag käkade det, här finns inte särskilt många bra ställen att välja på..

Ej Utgivet Material sa...

Ska testa den! tack för tipset; alltid kul med nya smultronställen =)
Sushi kan man verkligen längta efter ibland. Och ibland föräta sig på...