torsdag 17 juni 2010

Min Dag


...började med sång; första gången 05.15 av min kära man.
Andra gången vid en betydligt behagligare tidpunkt av mor och katt.


Mamma hade köpt ett ljus som bytte färg. Såklart.


Vi drog på oss våra fina sjalar (min var en present från min han) & drog söderut genom att utnyttja "min-dotter-fyller-år-då-får-man-väl-rabatt-bussresa".


Första anhalt. Myrorna såklart.



Efter diverse stopp på vägen var vi tvungna att tanka på depåerna.
Vi hittade en bänk i solen.


På Blooms[St Paulsgatan vid mariatorget] får man utmärkt kaffe, grönt te och småkakor för 4 kr/st.



När vi senare kom till Nytorget kunde vi självklart inte låta bli att tanka på lite där också.


Gildas är ju oxå ett favvofik.


Sen bänkade jag mig i Centralbadets trädgård för att invänta min karl.


Vi mös i bubblet, åt ostbricka & hade det oförskämt bra.


Sen blev jag ledd genom en gul tunnel.


Tunneln visade sig leda till ljuset! Vurma!


Där fanns Anders!


& mor & bror.


Bror var nyfriserad och valde kräset ur menyn.



Jag åt Fina Fisken & var jättenöjd med den!


På Vurma får vi alltid extra kärlek!

Tack för alla gratulationer fina vänner!
& jättetack till söta Emmie! Vad glad jag blev för kortet; det visar jag snart.

4 kommentarer:

Emmie sa...

ja, du avslöjade ju så fint att du fyllde, så då fick jag ju passa på!:) hipp hurra och vad kul att kortet kom fram i tid!:)

Ej Utgivet Material sa...

hihi tack! Alla anledningar till att fira är ju viktiga anledningar!

Styleabaad sa...

Åh Grattis i efterskott! det ser ut att ha varit en alldeles förträfflig dag med fina aktiviteter! Vintage, caféer, centralbadet och drinkar - kan det bli mer perfekt?

Ej Utgivet Material sa...

Nej visst kan d inte bli bättre än så! Tack!