måndag 7 juni 2010

Ekvationer < Ett öga rött

I januari utlovades Ett öga rött med en apetizer Ett öga trött Efter mycket letande har jag nu hittat denna skrift:

Mitt öga är bara trött.
Ett rött öga är kanske ett argt öga. Arga krafter kan vara raka hårda starka.
För mig går allting bara kors och tvärs.
Men tvärsemot en arg kraft finns väl ändå en glad. Men kan glada ögon också vara arga? Och hur blev ett öga till två? Om bara ett öga är rött så är det andra kanske vitt. Ett öga vitt är också en stark kraft, ljust och piggt.
Motsatsen till ett piggt öga är mitt öga.
Ett öga trött. Men om mitt trötta, röda öga även kan vara vitt så kan det ju samtidigt vara argt, även glatt. Även rakt, hårt och starkt, samtidigt som starkt, ljust och piggt.
Men är inte allas ögon vita?
- Ögonvita.
Där är inte ett öga vitt; bara ett öga rött, ett öga trött och allas ögon vita.

Inga kommentarer: