torsdag 10 juni 2010

Studenterna....


Den här veckan har det varit mycket skolavslutningar.
Mamma och jag drog på oss vårt svart-vita.


Svängde förbi vår gamla grannes studentmottagning.
Denna vackra klänning hade hennes kreativa mor sytt.


Sen var det dags för lill-snillet att ha skolavslutning.


Högstadiet påminner mig mycket om bus, Kent och ångest.
"Vi mot världen" var precis så jag kände hela tiden.
Jag fick leenden av tuffa tjejerna i lill-snillets klass.
Funderade lite över om de trodde att jag skulle börja i klassen till hösten. Haha. Högstadiet vill jag aldrig göra om...



Någon var förväntansfull. 
Någon annan såg ut som badboys alltid gör i skolkorridorer; uttråkad.


Efter samling i skolan skulle vi tydligen promenera till idrottsplatsen i samlad grupp.


Skolgården blev övergiven.


På IPn skulle det sjungas "den blomstertid nu kommer" och hållas högtravande tal.


De yngre syskonen gjorde rätt i att hålla sig i sandgropen.


Eller kela med valpar..


Jag blev lite hemligt kär i en otroligt skillad trummis.
Och lill-snillet tyckte att jag såg ut som tjejerna i hans klass.
Japp, 14 bast.


Till Tekniska museét begav vi oss sen. 
Snillet knäckte såklart farsan på Mindball..
[Ett spel där det gällde att hålla lugnet..]


Jag hittade en spegel som sa en sanning.


En mönstrad tapet som sa en annan.


Mina sköna skor hittade en skön matta.


Den bästa uppfinningen stod skriven på en vägg.

4 kommentarer:

Hanna sa...

åhh, du har varit på IP:n! (tänkte undvika skriva ut namnet här!) fan vad kul,fdär har jag tävlat i friidrott, sprungit orienteringar i skogen etc.när jag var en liten plutt. good times! puss

Ej Utgivet Material sa...

åh hela din uppväxt alltså.himla fint. ser det framför mig. nästan.
puss!

Emmie sa...

fin sista uppfinning!:)

Ej Utgivet Material sa...

Ja som ett simpelt genidrag !