söndag 20 juni 2010

Dagsläget

Nu har vi kommit ganska långt i renoveringen. Så här ser det ut just nu.



I hallen har vi inte än fått golvet kirrat. Men det löser sig i veckan med hjälp av en healing jesus.
På toadörren hänger en skylt som visar huruvida man får gå in eller inte.


Nyckelskåpet paraderar snett såsom bara ett gammalt indiskt skåp kan.


Badrummet har vi inte behövt göra någonting med än. Det blir väl lite förändringar så småningom. Men vi är väldigt nöjda med badkar med tassar och  turkost tak.



Köket har varit ett projekt ej utav dess like.. Men de stora bitarna är klara och det verkar ha löst sig till det bästa!


Min favorit är de gamla rubinröda glasknopparna och orginalkakeldekoren.
Den feta diskhon är en kärlekssaga för dig. För att inte tala om den integrerade diskmaskinen...


Av mamma har vi fått den perfekt matchande köksklockan.
Zigge har lackat köksbänken stenhårt. Han är grym.
[Både bänk och Zigge alltså..]


Barvagnen rullar i vår "inre hall" med det vi gillar bäst. Skumpa.
Tack alla för denna flärd!


Min älskade turkosa vägg ser ut så på ena sidan och har hand om alla mina klänningar på andra sidan..



På krokarna hänger några favoriter, bland annat lill-tjejens egenhändigt gjorda necessär.


Vårt levande rum.


Där mår rosor bra.


Syrener som passar bra ihop med både soffbord och klänning.


Födelsedagsljuset har hängt med länge nog nu.



Saker mina vänner tycker jag behöver.
Saker jag gillar.


Vi har en vakthund till vårt viktigaste rum.
Dörren snodde vi från köket. Se tidigare bilder  HÄR om hur elsklingen gjorde ett hål i väggen.


Där har min gammelmormor Ellas sminkbord fått en plats.


Väggarna lyser i mintgrönt. Det är de enda väggarna som inte är målade på nytt.


En igensatt dörr och ett draperi som gör att man kan leka teater mellan kök och sovrum.

3 kommentarer:

Emmie sa...

åh!
jag skulle nog vilja flytta in. superfint!! gillar det där med toalettskylten!:)

TuvaMinnaLinn sa...

Men hurra! Det ser makalost ut! Jag langtar till att komma och titta pa allt!

Ej Utgivet Material sa...

Tack ! Vi gillar´t mycket. Men det har varit ett jeeekla meck. Inte helt otippat. När ni kommer hem så får vi ta en helkväll med massa god mat och dryck o konvers om Staterna & renovering.. I long.