onsdag 5 januari 2011

En resumé pt 4: sept - okt

Sedan blev det helt plöstsligt mitt i hösten..


Nu var det nästan nästan helt klart därhemma!


Jag kittade mig för jobbet..


Vässade klorna för att vara vass på kundmöten


Sedan var det ett viktigt val, och jag vässade klorna ytterligare för en viktig ståndpunkt


En annan viktig händelse gick av stapeln; Vintagemässan!


Jag hade ett starkt behov av fredagsmys


 såg till ha över mina fina vänner besök


det blev kantareller och lingon väldigt ofta till middag..


och jag hade massa lila på mig som vanligt


kragen blev också en del av mitt favoritkitt


och även turbanen; mitt vintagemässefynd!
Samt vit kappa nummer ett!

tisdag 4 januari 2011

Excited!


Kom precis hem från en jättespännande fotosession med bästa fotografen Maria! Kolla in hennes arbeten här! Tack för idag Maria!
Tyget ni ser mest på bilden var involverat och ni kommer få se mer av resultatet senare...

En resumé pt 4: Juli- Aug

Nyårskrönikan över kanske det mest händelserika året ever fortsätter...
[åh du härliga sommartid, känns lite overkligt med dessa bilder just nu..]


Hemma i Stockholm i Juli fortsatte vi att gå på softa konserter.


För att sedan packa in oss och barnen i bilen ner till Västkusten


Vi njöt av billiga loppisar


Träffade gamla vänner och släkt


För att sedan komma hem med vår underbara fynd


Bara för att sedan hoppa på svarta faran nedtill väsktusten igen


På en Harley kommer min Han till sin fulla rätt


Med annat färdmedel tog vi oss över till Helsingör och Köpenhamn


Där vandrade vi utmed de finaste husen och tittade på loppisar på med röda mattor


Sedan kom vi hem till Storstan och där var det dags för Pride


Jag övade också mycket på att sminka en blivande brud


Hon fick öva på att bli Lady Gaga för en dag


För att sedan gå fram till altaret med sitt livs kärlek


Min han var också extra kärleksfull och  jag fick plats på hans tummar


Sedan nyttjade vi varje augustikväll till att klämma ut sista solstrålen

måndag 3 januari 2011

SOLO


Jo, jag hade glömt bort att berätta att i en SOLO-tidning nära dig finns jag nu med på några bilder samt en något felciterad artikel där jag berättar om min kärlek till kickboxningen.

Bloggen må du leva!



Tidigare har jag haft en header som min kompis Matilda gjorde till mig en gång för länge sedan. Matilda kan verkligen det här med photoshop. Hon kommer från samma konstnärliga bakgrund som min kära vän Agnes, de har till och med gått i samma bild och form - skola back in the days! Agnes känner jag från gymnasiet och hon läser på Konstfack as we speak och är ett naturligt geni med pennan. Ni missade väl inte hennes julkalender? Agnes blogg hittar ni här, hon är otroligt duktig och har skissat ihop dessa fina bilder åt mig. Detta lagom till att bloggen fyllde ett år i december!
Styleabaad fyller ett år idag som blogg, så grattis till ett framgångsrikt år! Härligt med alla denna kreativitet som flödar.

En resumé pt 3: Juni


Juni var kanske årets mest händelserika månad, så den fick ett helt eget inlägg.


Jag blev med jobb! Efter x antal intervjuer, begåvningstest och personlighetstester...puh!


Vurmas Bar fyllde år, det kändes lite som "vårt" ställe, så självklart var vi där.


Vi var på nytorget nästan jämt och drack myntajuice på Gildas


Vart vi än tog oss så cyklade vi, min han är väldigt bra på det visade det sig.



Bland annat cyklade vi mycket till


Vårt kök såg ut såhär...


Så varje kväll var vi hos mamma eller hos Serdan som gör världens bästa sushi.


När min han fyllde år fick jag nog av temporära kökslösningar, så blir det ju ingen födelsedagsfrukost gjord tänkte jag och så bjöd jag honom på ett cellbesök på Långholmen.


Sedan tog det ine lång tid innan det blev klart där hemma!


Lyckan var total och det skålade vi lite på!


Senare i junimånad skulle andras lycka firas; kungabröllop.






söndag 2 januari 2011

En resumé : pt 2 April- Maj


I April gick jag på Bounce sista show i min gräddvita stass


Jag blev nostalgisk när jag insåg att jag verkligen skulle flytta ifrån min ungkarslya och höll ett litet tal.


Men var oerhört lättad över att lämna denna för att starta mitt nya liv.


Vi packade även ihop min hans lya och sålde till högstbjudande


Länsade en antikvitetsaffär som skulle läggas ned



Vi hippade en mö -just denna TuvaMinnaLinn


För att sedan sätta igång med vårt nya!


Jag packade medan min han renoverade


Och njöt av nya utsikter!


Sprang även på arbetsintervjuer varvat med studentfester i början på juni


För att sedan hitta den plats där jag spenderat alla dagarna denna höst.