söndag 12 september 2010

Några stilleben från nu.


Den fina, halvtrasiga hyllan från Örkelljungas gamla Järnhandel visade sig vara en stabil vän och blev snabbt belamrad.

Mitt halsband hamnade på bråtet.


I kökshörnet är vår barskiva på plats med fina stolar som vi hittade på blocket, ursprungligen ifrån Coctail deluxe[ favvoaffär].


Vi är  kära i vårt, numera, väldigt funktionella funkis-kök.


En temporär lösning med min gamla sängbordsbyrå blev till en konstant hit.


Där man kan hitta ett läppglans och kanske ett plåster.


I hallen blir det mycket guld. För att stärka det guldmelerade betonggolvet kanske.


En liten skrivbordshörna med den tredje coctail-stolen, som är röd. De andra är oranga. Man kan ana en leksaksmus också. Så kanske är det någons lekhörna egentligen.


Där jag ofta står. Så nästan, kan man säga, att jag blir ett stilleben med spegeln.


Nu har även mina gamla marockanska buffar hittat hem.
 "Åh glädje", tänker katten, och vässar klorna.

2 kommentarer:

Emmie sa...

erat kök hade jag lätt kunnat flytta in i.

Ej Utgivet Material sa...

Du är så välkommen! Du kan få komma o baka en massa
Smarrigt som rödbetsbröd..