onsdag 29 september 2010

Bröllopsgåvan..


Mina finaste gifte ju sig[en recap på det har du HÄR].


De hade en önskebok på NK.
Men jag hittade en riktig gammal klädeslåda från Nk och tänkte att det blir väl nästan lika bra...
Dessutom var det en ask som tillhört fru Sigrid Kander som bodde på Regeringsgatan 40, och då kan man ju inte låta bli att tänka att kanske hon, en dag, hade gett bort just en kärleksgåva, i just denna låda.
Det vore ju himla fint.


Den fyllde jag upp med antika kärleksattiraljer...




Jag höll ett tal om havet, de fick en del av det med en tavla med havet som motiv, vilket jag tänkte att de kunde byta ut till personligare foto sen.


Jag hittade också en fin ask med passande citat på.


Bädadade ner allt i den gamla NK-lådan.


Jag hittade ett vackert Gustav Klint-kort, som jag tyckte var passande eftersom jag vet att paret uppskattar
gammal klassisk svensk konst [Mer av parets smak & tycke hittar du HÄR].
Lite gräddvitt sidenband, och hjälp av herr mästarkatt så var det klart!


De flesta antika sakerna hittade jag på Old Touch; en fantastisk affär i Vasastan där man kan hitta massa fin gammal teaterrekvisita, mycket kläder och attiraljer från urminnes tider samt de vackraste bröllopsklänningarna... och andra klänningar med sålklart. Jag har bland annat hittat den här toppen  på Old Touch.

5 kommentarer:

Emmie sa...

vilken himla fantastisk och kul present!! jag hade blivit överlycklig för något sådant, det är ju så himla kul med personligt och lite tanke bakom! gillar verkligen de små lapparna du har skrivit till!

Styleabaad sa...

Fint som snus det där, så kul att få presenter som någon lagt ner så mycket kärlek i! Old Touch är så himla fint också!

Ej Utgivet Material sa...

Jamenvisst vill man ju helst både ge bort och få presenter så.. Tror det var uppskattat. Men mabn får ju tänka efter ett tag, o leta ganska mycket =) Men old touch är veerkligeen underbart. SOm att gå omkring i en gammal film. Från alla olika årtionden !

lolia sa...

gustav klimt hette han, och han var inte svensk utan från österrike...

Jenny sa...

O den var uppskattad ska du veta! Alla de fina grejorna står utplacerade i lägenheten!

Tack igen.