onsdag 10 mars 2010

The challenging truth...

Minna gav mig en utmaning. Att berätta sju sanningar om mig.
Himla svårt.
Men vi kör på dessa;

1. Under mina tonår hade jag konstant godisförbud[för mig själv] och visste inte ens hur marabous schweizernöt smakade. Idag är jag konstant beroende av choklad, gärna mörk med salt.


2. Ibland slår min pedanta sida till med sådan kraft att jag känner att det är lättast om jag blir lämnad ensam med min ordning [dvs jag är inte helt lätt av vara sambo med..].

3. När jag var yngre var min dröm att bli skribent i Paris. På äldre dagar har jag insett att jag aldrig skullle kunna flytta ifrån mamma...



4. Jag har haft magakatarr sen jag var 15 år men klarar av det mycket bättre nuförtiden då jag insett att nästan inget är värt att stressa upp sig så för.

5. Jag tog steget ur dans- och gym-världen för att jag var rädd för den fysiska bedömningen i branschens hårda öga och nu står jag livrädd inför ett möte med höga klackar på Stockholmsgruppen [fyfan].



6. När jag gick i femman misslyckades jag med att hämta upp den röda bollen under vattnet på gymnastiken, inför hela klassen, och har liksom aldrig blivit sugen på att lära mig att dyka efter det.

7. Det jag längtar efter mest just nu är att flytta ihop med han, mitt livs stora kärlek, vi har fått lånelöfte och letar med lykta efter den där gamla lägenheten som blir ny för oss...


Har tre personer som jag verkligen vill se anta utmaningen:

8 kommentarer:

Janna sa...

Hörru!!
Det där med att misslyckats med att dyka var vekligen en hemlighet, inget jag kommer ihåg. Fast vi kanske hade en ovänsperiod då så jag inte brydde mig om vad du gjorde, haha.
En sak till. Jag gillar verkligen verkligen din blogg, den är så gemytlig. Fina bilder och fina texter.
Puss och kram!

Ej Utgivet Material sa...

haha skönt att du känner att du kan vara ärlig om det. ja vem kommer inte ihåg den stora spott-fighten?! Stort av oss att komma över sådana saker o bli vänner. Jag kommer ihåg eviga biljardsessioner i uppehållsrummet i rålis...
Kul att du gillar. Jag gillar att du gillar. KRAM!

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Meningar med utmaningar är nog att ge folk en ursäkt att tala om sig själva:)
Jag gillar också din blogg, bra text,lagom mycket text och fina bilder.
men du....still, kan du inte regga så att bilderna blir stÖRRE?

Ej Utgivet Material sa...

Tack! Brukar byta lite size på bilderna beroende på kvalle... vissa är så dåliga i kvalitet så d inte fungerar i större format..
O ja det är upplysande att prata om sig själv. =) Som min marknadsföringslärare sa "personlig real-time pr"

anydaynow sa...

åh vilka bra svar! nu fick jag nåt att bita i... får nog fundera lite på det här, återkommer när svar finnes! puss

Ej Utgivet Material sa...

jag tror på dig...

agnes sa...

ska ni bli sambosar!? vad kul! hoppas ni kan mötas på mitten när det gäller pedanten inom dig, hehehe. ska kasta mig in i denna utmaning, så fort jag rannsakat mig själv färdigt (dvs aldrig), skämt å sido - den som väntar på nåt gott... håll utkik på pagnes.blogspot.com

;)

puss

Ej Utgivet Material sa...

jomenvisst ska vi det. egentligen lite tidigare än planerat men å andra sidan inte en dag för tidigt. jag längtar. ska jobba med mitt inre kaos så ska det nog lösa sig fint med den yttre kontrollen.
Ser fram emot rårakan[rannSAKAN]=) pöz.