tisdag 16 mars 2010

Vintage! Såklart...

Fina Minna har en tävling utannonserad som är värd att mumsa lite på!
Temat är personlig stil, priset är gästlisteplatser till vintagemässan[!] och deadline 19 mars. Så skynda fynda!

Detta är mitt bidrag.
Min pappa.

Han har jobbat som skräddare och sytt vackra arabiska klänningar till båda mig och min mamma. Alltid så välklädd i kostym med matchande skor och skjortor. Kan fortfarande erina mig hur dagismammorna dregglade; " Är du verkligen 40? Det skulle man aldrig tro!"
Jag har svårt att tro att han inte påverkat mina egna klädval, så därför tycker jag att den personliga stil som pappa präglat mig med är värd att nämnas.
Titta på den fantastiska vita kostymen med utsvängda byxor, man kan förstå morsan på discoteket i Torremolinos där de först träffades. Den har han förövrigt sytt själv.

Och dessutom sytt ihop allt annat som jag velat ha också. Förutom det har han secondhandfyndat massor åt mig. Bland annat dessa fina kavajer; den ena kort och grå, den andra normallång och härligt mintgrönt; den tål hur många rödvinsfläckar som helst!

4 kommentarer:

Mannen i ditt liv sa...

Hmmm... Lite vindögd baby....

Ej Utgivet Material sa...

haha ja jag bjuder på den.

saraaaaaaaaaaa bangaren sa...

najs blogg:P spar länken i favoriter och hoppas du uppdaterar ofta..
och snart kommer jag börja ta med mig chesburgare på träninen och tvångsmata dig för du verkar tyna bort..mindre för varje gång:P

Ej Utgivet Material sa...

woohoo en favvo va kul!
nej då jag e inte liten! Jag växer ju! Har du inte sett mukklerna=) haha
o om du tar med dig choklad på träningen så behöver du inte ens tvinga! =)
Ses på sön! KRAM!