torsdag 25 mars 2010

JEEEESSUUUUSS


Ja okej. Jag förstår att den är väldigt stor [för stor för min lägenhet, som vi redan konstaterat att jag växt ifrån, dvs mattan är inte så stor utan lägenheten är väldigt liten]. Och väldigt "jesusaktig".  Men alltså en jesus-matta?! Vem kan motstå??
Inte ens en omatt-människa som jag..eller han. Vi stod båda som fastklistrade framför konstverket, inne på Myrorna och bara stirrade..
- Ska vi?
- Ja men hur ofta hittar man en sån, och en matta som man gillar.. Vi tar den!
-Ska ni ha deeen? Sa expediten förvånat med jääättestora ögon som begrundade oss en lång stund. Typ; är-ni-från-vettet-barn-blicken. Och sen tittade hon lite till, som om vi skämtade..
Har garvat hela eftermiddagen. Säger som Halv åtta hos mig- Marika, min nya idol; " Hallelulja Mothafucka! "

7 kommentarer:

Mannen mitt liv sa...

Den är ju grym!!! Vi hittar nåt ställe... Abriz verkar gilla den. Puss

Janna sa...

Jag säger bara: Vilken jäkla matta! Wowsers!

Abra verkar gilla!

Ej Utgivet Material sa...

Jo precis wowzer! haha.
Abra diggar stenhårt,busar med den, slickar på den, river den, kloar, gömmer sig under. Ja de e kompisar heltt enkelt.

agnes sa...

hahahaha fan vad kul att hon trodde ni skämtade. lite diskriminerande nästan! och kul skämt liksom! "jag vill ha den där klänningen i skyltfönstret" "SKOJAA"... ehm.
grym matta. en bönematta?

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Den e riktigt nice, inget man snubblar över hos myran varje dag.
vad stod de på lappen?

Ej Utgivet Material sa...

Hellre mediteringsmatta. Det blir soft att meditera med rumpan på jesusansikte... haha. ja hon dröjde sig liksom kvar vid oss länge..vet inte riktigt vad hon tänkte´där ett tag..
400 tyckte vi galenskapen va värd. Den enda mattan vi kommer äga tror jag. Mattor e så svårt o golv e så snygga...
Eller så är det början på en ny mattfetisch, vem vet? =)

Janna sa...

jag misstänker det sista du skrev... starten på en ny fetisch!