tisdag 31 augusti 2010

En runda i gamla kvarteren


I helgen hittade jag en fantastisk gammal svensk kappa.
Som kostade ungefär en tusenlapp för mycket.

Jag hittade även en puff och stol som matchade kappan.


Grandpa hade fyllt butiken med dess godbitar...


Hade man haft en mindre soffa så kunde man haft en sliten, grå skinndivan att få hemma-terapi i .




Det här kitet ville jag köpa rakt av och placera in i min hall.
[För liten hall, för dyrt kit]

Man får inte glömma bort sina gamla kvarter. I alla fall inte de bra bitarna!
Som Grandpa, Myrorna och Stadsmissionen.
Passa på att att ta en fika på Grandpa medan Et Encore fortfarande fixar käket. Ryktet säger att Julienne och hans vackra kvinna drar till Nice snart...

4 kommentarer:

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

ja det där med biografstolar i hallen känns verkligen som ett måste en dag.

Ej Utgivet Material sa...

Javisst! hittar jag bara en stol som går att kapa på hälften eller en gammal hissstol så blir´t av nu.. Definitivt att ha i det dära huset med vackert traigt trä...

Styleabaad sa...

Vackra ting! Ja, biografstolar vore nåt det... den där kappan var helt fantastisk på dig, synd att den var lite pricy!

Ej Utgivet Material sa...

Ja precis min tanke. Synd. Shame, shame!