lördag 28 augusti 2010

Whip it!

Har ni sett denna???


Med grymma Ellen Page i huvudrollen, med ännu värre Juliette Lewis bredvid och Drew Barrymores regidebut. Ganska kul, fylld av snygghet, med en lam familjemoralkaka i bakgrunden. Framför allt blev jag kär i stilen, Juliette är gaaalet snygg, Ellen grymt skön och jag spår att Alia Shawkat(som syns på bilden ovan) är en riktig rising star. Dialogen är skön och storyn om att vara misfit men sen hitta sin grej värmer mitt hjärta anyday of thw week. Speciellt när det gäller udda, aggressiva sporter, då känner jag igen mig lite extra!


Det grymma med Ellen Page är att hon ser så jädrans späd och bräcklig ut men har världens kropps- och ansikts-mimik med undertoner och nyanser som få lyckas med. Juliette behöver vi väl inte gå in närmre på.. Ändå tycker jag att det är ballt att se de skådespelerskorna mötas, deras relation i filmen blir som en parallel i verkligheten, där den yngre med skills utmanar den äldre med grymma skills...


Cool rulle med rappa brudar. Piska upp den. 


2 kommentarer:

Emmie sa...

åh, jag diggar verkligen Lewis!! tack för tipset, jag skriver ner på kollalistan!

Ej Utgivet Material sa...

Ja men gör det, tror att du skulle gilla den!