fredag 23 juli 2010

And from treasure island we got..


dessa fyra vackra ting köpte jag efter att ätit på Lycklig Bistro & Café.  Jag insåg att man inte kunde bli annat än lycklig av äta på gammalt fint svenskt porslin. Allt porslin och glas vi äger består av favoriter, som matchar och skär sig på samma gång.

 
På samma loppis hittade jag även denna fina tratt. Har länge saknat en tratt och denna emaljerade var av utmärkt karaktär. Diskhon blev kär. De är nu ett par.




Marockanska glas kan man aldrig få förmånga av, resonerar vi i min familj. Har vi fest serverar vi romdrinkar i dem, de funkar även utmärkt till att servera kaffe, te, soppa eller oliver i. Helst vill vi också individuella karaktärer av dessa. Jag har ett dussin [ till synes i bakgrunden]  i olika färger från Marockos medina sen tidigare.



Denna underbara spot och fynden nedan var från den fantastiska 700kvm gamla Järnhandeln i Örkelljunga.
Jag diggar industri-viben stenhårt.


Dessa ramar ska få speciella bilder, kanske just från denna semester där de hittats.


Hyllan blev som förväntat en succé! Jag älskar de lätt buktande hyllplanen med uppluckrast papper. Och tidingsplanet underst som är fastsurrat med ståltråd här och där.




Sedan har jag ett fynd från stranden också, det ska jag berätta mer om sen..
And the Saga Continues...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina tallrikar!

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Fin liten tratt där. Längtar till nästa vecka då vi också åker söder ut.

Timotej sa...

Nawi, gulligt du skriver. "Nu är de ett par", hoppas det håller. Och så kände jag igen mig mycket på din beskrivning av dig själv. Är också antingen GLAD eller LEDSEN, inget mellanting.

Sara sa...

Oj oj vad många fina fynd du har gjort! Jag måste också säga att ert köksbord är fantastiskt fint! Och skönt att höra att diskhon har fått en vän :-) Alla behöver vi det.

Styleabaad sa...

oh vilka fina fynd! Älskar ramarna, hyllan, marockanska glasen men kanske mest av allt tallrikarna. Det är nog det finaste som finns att ha en massa olika porslin som blir till en helhet ändå!

Anonym sa...

Men duuuu så mycket fint! Och vad spännande med ett strandfynd..

Ej Utgivet Material sa...

åh tack alla ni. Jag är löjligt nöjd faktist. Vi hade en ganska fullpackad bil med två barn, packning så det var härligt att vi fick med oss allt och alla hem. Skönt att slippa sthlmspriser osså.


tallrikarna och bordet är en trivs otroligt bra ihop, de med.. Och vi med dem!