fredag 16 juli 2010

Lycklig!


Idag var vi på utflykt på Hallandsåsen. Vi var hungriga och såg denna skylt.


Utanför satt den näpnaste lilla hund som hälsade oss välkomna och visade oss vägen in.


Inne möttes vi av en fantastisk inredning, shopping, meny och stämning.


Vad jag förstod är det donnan i hatten som äger denna fantastiska lycka.


På hyllorna var det en egen utställning som pågick. Detta gjorde att det tog lång tid för mig att nå fram till menyn. "åh titta här, åh titta där"


Den här fantastiska saken såg jag framför mig hängandes ovan vårt indiska blå bord...


En sådan lampa skulle jag hemskt gärna vilja ha i vårt sovrum. Mamma ville ha skålen. Tills hon kom på att hon just släpat hem en från Provence i sitt handbagage.


Överallt fanns karaktärsstarka figurer.


Lika många ute som inne..


Ormbunkarna skapade fantastiska ramar i ett vilt trädgårdlandskap.


Den lilla hunden som hälsade oss välkomna verkade ha en större, mer rosa, vän.


Klättrade man lite högre upp, nästan vid staketet där trädgården tog slut, och ladgården tog vid, fanns dessa små figurer på vakt.



Att vara upp på kanten av en dal, kändes ovanligt i ett land som annars kan
kännas ganska platt.


När vi väl sett menyn, och beställt, fick vi in detta. Ack, lyckan. Min sallad med hallloumi, persikor, vattenmelon, mynta, svamp och pumpafrön var ett konstverk i sig. Tallrikarna strålande.



Bakom uteserveringen fanns stolar för prinsar och sessor, stora som små. Självklart med ännu en fantastisk lampa. Som hängde i ett träd. [Genialiteten, den genialiska!]


Detta träd blödde fortfarande kåda. Jag förklarade för barnen att det är dessa vi hittar som små stenar, uppsköljda på stranden.


Givetvis fanns det nedan för varje lampa ännu en fantastisk sittplats. Med lite konst därtill.
[Bild av Emil]



Även på toaletten fanns omtanken, lampan och de söta hundarna.



Galgar som jag önskade min garderob.



Handdukshållare jag önskade mitt badrum..

På väggarna fanns det klara budskap.Som jag inte kan annat än att hålla med om.


När vi gick, höll jag nästan på att missa trädet, där lyktorna hänger, som säkerligen tänds på kvällen, med all den kärlek som syntes i varje vrå.

6 kommentarer:

Emmie sa...

åh, jag blir alldeles lycklig av bilderna! verkar ju helt underbart! vilket ställe!! dit måste jag åka någon gång, tack för tipset! och skylten ja, precis vad jag behövde höra och öva mig lite mer på just nu.

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Fint! Lampan hade onekligen passa till ert bord.

Styleabaad sa...

Vilket ställe! Älskar när man bara springer in i något sånt där mysigt!

Ej Utgivet Material sa...

Ja åk dit! I recommend varmly.
Underbart var det, som en liten sagovärld.

Anonym sa...

oj, tack, så fint du skrivit om min värld!
så målande att jag själv blir sugen på ett besök!
tack o tack!
ha det allra bäst
hälsar "donnan"

Ej Utgivet Material sa...

vad kul att du tyckte om att jag tycker om! För om jag tyckte om. Det blir återbesök! Tack!