lördag 31 juli 2010

Köpenhamn

I Köpenhamn blev jag fascinerad av alla vackra byggnader, mönster och torg.




 
Jag vill köpa nästan allt på loppmarknaden vi passerade. Om inte annat än för de utlagda persiska mattorna runt om stånden som gjorde det så behagligt att spatsera.



Efter som vi packade lätt på motocykel fick jag hålla mig borta från det mesta..



 

Jag började fundera på hur man skulle få familjen att flytta till ett vackert ljusblått hus i ett land där uteserveringarna trängs och loppisen har persiska mattor utlagda.
I Nyhavn slog vi oss ned på the sunny side och avnjöt en kall öl och en fantastisk toast med räkor.




Senare tog vi givetvis en öl till på ett annat torg.



O allra sist unnade vi oss såklart en riktig god, hembakad fika från Lackagehuset innan vi tog tåg & båt tillbaka till Helsingborg.

2 kommentarer:

Sara sa...

Härligt det ser ut på er semester. Det är jobbigt att vilja köpa men inte kunna för att man måste packa lätt. Så känner jag varje gång jag är i Sverige!

Emmie sa...

åh, åh, jag hade velat ha vevgrammofonen med tratten!!
och paraplyet var superbt fint!

köpenhamn åker jag gärna tillbaka till.