fredag 16 juli 2010

Rutigt & Randigt


I Båstad ramlade vi förbi denna pärla. Rutigt & Randigt Second Hand.


Där fanns det så mycket godbitar så man visste knappt vart man skulle börja.


Vintageskyltarna var många. Klänningarna fler..


Det fanns även roliga hattar och andra tillbehör.


Älsklingen hittade en pimpig kavaj.


Jag hittade en helt fantastisk brudklänning.


Med en liten jacka till..


Nu är det ju så att jag är nobodys wife. Har heller inga giftasplaner. Men en sådan perfekt klänning tycker jag att man kan ha som väggkonst.


Detaljerna var ett bländverk.


Men får denna följa med hem eller inte?
Fortsättning följer på denna...



Denna vackra klenod fick följa med utan tvekan. 


Ett fantastiskt halssmycke från tidigt 1900-tal.

Är ni i dessa trakter på västkusten, rekommenderar jag varmt ett besök! Annars kan man ..


Besöka Bloggen HÄR

3 kommentarer:

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Jag säger den funkar en fredag...minus jackan. klart du köpte den!

Ej Utgivet Material sa...

nja. idag is the last day. har nog bestämt mig för att lämna den till någon som den passar lite bättre, passformen runt bröstkorg och ärmar behövde lite arbete.. Men vi får se. Dagen är inte slut än..

Anna sa...

Hej! Äntligen har jag kommit till ro vid datorn och fick syn på ditt inlägg. Kul att se, jättefina bilder, klänningen va verkligen kanon på dej. Nu ska jag försöka komma igång och skriva ett inlägg på min egen blogg. Ha det bra, hoppas vi ses igen.Hälsningar Anna Rutigt & Randigt Secondhand.