torsdag 8 juli 2010

Där vi är just nu..


Vi har några bitar kvar i vårt lägenhetspussel att lägga. Medan mamma åker till Frankrike passar vi på att sno dubbelsängen och fixa vårt hallgolv. Utmärkt läge tycker jag, abra och karln.


Här hittar jag bilder på mig och bror som de ondskefulla små vi var [är].


Konsten från mina oljemålningskurser jag gick när jag var liten.
Äppeltavlan är dock gjord av läraren, Marina. Jag höll mig till att måla av befintliga Picasso eller Chagall- tavlor.


I varje hörn av mammas vindsvåning finns en touch av orienten.

 Det handlar om flygande mattor, ljuslyktor med anden i, lampor med anden i, buddhor, mystiska dörrar och skåp.


Däremellan finns det överlyckliga växter som frodas och växer så det knakar.


Mamma gillar också att måla. Hon sätter gärna en guldtouch på allt hon äger.


Kistor finns det inte en av, utan minst två.


Man undrar vad som gömmer sig bakom stängda dörrar.
[Känner jag mor min så är det en seriestripp, Rocky, Nemi eller en massa kråkor på en tråd]




Grodor som kanske blir till prinsar, en mytomspunnen bok och lite kristet gods på det. Vi, i min familj, är kända för att blanda det vi gillar mest.


En matta som funnits med sen vi var i Marocko för första gången i mitt liv.
Den starka marinblå färgen har mamma alltid älskat, under en period gick hon loss på allt vi ägde med marinblå färg.



Till och med lillebror har förstått att det är den blå färgen som gäller.
Honom hittar man oftast i köket, han gör en smoothie eller tre.

Inga kommentarer: