torsdag 28 oktober 2010

En utmaning!

Jag fick en sådanhära utmaning av söta Emmie! Så nu kör jag...
4 tv-program jag ser:
  1. Halv åtta hos mig: uberfavorit! bästa kändisarna ä O-kända.
  2. True Blood: jag är illa hooked.
  3. Anneli: hennes alterego Liket; sjukt kul, spana in på SVT Play.
  4. Sedan förbukar jag en massa skräptv såsom Gossip Girl, Grey´s Anatomy etc.

4 saker jag gjort idag:
  1. Gjort klickljud med tungan för att lugna skrikig katt vid 05-snåret
  2. Ätit frukost med tända ljus, nyhetsmorgon och min vackra man.
  3. Försökt balansera läckande matlåda i tunnelbanan på väg till jobbet
  4. Varit på ett spännande seminarium om hälsosamt ledarskap, som gav mig riktigt spännande insikter


4 saker  jag längtar efter:
  1. Varje dag på jobbet längtar jag efter min man & min katt
  2. Längtar lite efter lugnare dagar då när vardagstempot snurrar snabbare än vad jag hinner med..
  3. Ofta längtar jag också till sommar eller bara bort, men jag tänker att höst och vinter också har en charm. Och att just denna kväll är Stockholm väldigt vackert i mörkret med neonljus.
  4. Jag längtar efter att sluta längta & övar varje dag på att inte leva i förtid eller dåtid, gott eller ont



4 saker på önskelistan:
  1. Ett större tålamod
  2. Mer acceptans i mitt hjärta
  3. Värdsliga ting såsom kaffemaskin
  4. och en bättre systemkamera



Denna utmaning ska ju gå vidare, såsom brukligt. Jag skulle vilja utmana..

Hanna - min vän som är i mina tankar ofta, vars umgänge jag saknar
Agnes - min söta kreativa vän, med flera bloggar; bland annat denna  kreativa.
Sofia i London - för en ny bekantskap!
Lina - Ett ungt fotografiskt geni med en kaxig klädstil; hon är en riktig cooling.

9 kommentarer:

agzter sa...

Ååå gulliga du. Det här var välformulerat och igenkännande:
"Jag längtar efter att sluta längta & övar varje dag på att inte leva i förtid eller dåtid, gott eller ont"

Janna sa...

Pyttsan!
Grey's är inte skräp. Det är höjdpunkten på min vecka när jag kommer hem på fredagar och kollar på det senaste avsnittet av Grey's och The Office US! Först lite tårar (för det finns alltid ngt att gråta till i greys), ögongodis i form av Dr Avery (ååååh min gud han är så snygg) och sen asgarv, för att The Office är sjukt kul!
Jag har sett två avsnitt av I Anneli nu, det är ju jättekul! På ett bra sätt. Jag älskade henne när hon gjorde Filippa Bark, så jag är glad att hon är tillbaka!

Ej Utgivet Material sa...

Agz: visst är det vikigt? En av de få sakerna som är viktigt på att öva i tycker jag. Att bara finnas, inte värdera allt runtomkring, inte leva sitt liv i förväg hela tiden(som om det skulle finnas förevigt.. )

Janna: skräptv är ju en generell benämning =) Men det är för mig väldigt avslappnande! Man får ju variera sig. Anneli är grym! Och alla andra i serien oxå.

Emmie sa...

kul! fint det där du längtar efter, och att längta efter att sluta längta.. fast någon form av längtan då och då tror jag är bra för välmåendet. man kanske längtar efter jul, men lite lagom, så där att man myser inför tanken och återupplever lite minnen och lugn och mys och sen ändå att kunna finnas här och nu och vara glad för det man har. krångligt det där. balansigt.
haha, skräptv ja, det brukar jag kika på också när jag behöver slappa lite. inte bry hjärnan så mycket.

Ej Utgivet Material sa...

Klart man ska ska längta, annars dör ju viljan ut.. Men samtidens uppåttempo har ju lett till nästan en existensförflyttning mot framtiden.. Det tror jag är bra att motverka! Med tillexempel skräpen :)

Sofia i London sa...

va kul att du tänkte på mig! =) fast den här utmaningen gjorde jag bara för några dar sen =)

Ej Utgivet Material sa...

Haha, typiskt mig att inte kolla upp ordentligt! Sorry Sofia, vi får ta det en annan gång!

Hanna sa...

tack, har noterat utmaningen. du är i mina tankar du med finis, och fy sjutton vad jag saknar dig!! ♥

Ej Utgivet Material sa...

=) Gottigt fina du! O jag saknar dig roomie, kärlek!