måndag 28 november 2011

DARRARG

Den senaste veckan har jag blivit DARRARG. Dessa tre samhällsproblem toppar min lista.

Denna mansrättsaktivistgrupp, " A Voice for Men"  som anser sig vara kränkta av feminister. Helt sinnes. De har dessutom gått ut med en "bounty"-summa på tusen dollar för privat info om  de skådelspelare som sätter upp en föreställning här i Sverige om SCUM-manifestet.Citat från deras hemsida:  " They won´t be so though when men shoot back".
Som om männen inte har all makt i världen, som om det är kvinnor som sitter på all makt och äger allt i denna värld. Som om. Läs mer HÄR. 

En annan sak som också gjort mig DARRARG deluxe är det senaste uttalandet från Sverigedemokraten Annika Rydh som menar att neger är ett ord som traditionellt använts för en färg. I övrigt diskuteras raslära, något som inte anses vara vetenskapligt vedertaget längre. Det klingar illa i mina öron att en vit person förnekar n-ordet som nedsättande och diskuterar raslära 2011. Sorgligt är det att vi har riksdagsmän som pratar på detta vis och ännu ett bevis för att SD inte har någonting här att göra. Läs mer HÄR.

En tredje angelägenhet på DARRARGS skalan är denna votering i Ryssland, där homo och bi-sexuellas yttrandefrihet ska inskränkas. De vill alltså exkludera homo-och bisexuella från de mänskliga rättigheterna.. HÄR har du möjligheten att skriva under en petition mot detta lagförslag.

1 kommentar:

Janna sa...

Ja, stackars dessa kränkta män. Det finns så mycket jag vill skriva om det här att jag inte vet var jag ska börja. Så typiskt... Finns forskning som visar på att när killar och tjejer får lika mycket talutrymme i tex klassrum så känner killarna att de inte får komma till tals.