onsdag 2 november 2011

Om en himlabra söndag


Alltså söndagen var precis sådär perfekt som söndagar kan bli ibland.  Vi började med en liten frukost och massa serier på tvn. När vi kände att vi var tillräckligt återhämtade så tog vi oss en rejäl nypa frisk luft genom att promenera till den andra ön vi gillar så mycket, Söder. Där hamnade vi på Strand, för jag vann ju nämligen gratisbiljetter till en varsin våffelbrunch på Strand. 


Brunch är ett av mina favoritmål. Det kan man ana här, här, här och här.  Men jag måste säga att Strands brunch klådde det mesta! Det fanns så mycket... jordärtskockssoppa, löksoppa, kallskuren oxfile, sjukt goda biffar, ribs, zucchinigratäng, ostar, stenungsbakat bröd, sallader, olika röror, croissanter och massa mer. Sist men inte minst finns det ju våffelbord med tillbehören; hallonsås, chokladsås, kolasås, chokladgrädde, grädde, kokos, nutella, färsk frukt, olika bär, maränger och massa mer. Och jag åt! Som den matälskare jag är. Vi sjönk ned i en mjuk skinnsoffa parkad på fin orientalisk matta och riktigt mös i den softade belysningen. Perfekt för extra slitna själar. 


Sen förstod man ju att det behövdes en extra promenix på det. Så vi styrde kossan mot Beyond Retro Zinkensdamm som har öppet till fem på söndagar, extra plus för det!


Där fanns mycket att vila trötta ögon på...




Jag, blev vääldigt sugen på denna turban, även om jag inte riktigt vet hur mycket i garderoben jag kan matcha till leopard...


Tema höst var aktuellt med koftor, boots och mössor!



Extra bra årstid för en virkad skönhet med en tunn klänning under. 


Eller varför inte gå gala i mörktbrunt sammet???




Ah, vilken pärla!


Sen så är det ju också All Helgona-vecka och Beyond Retro är ju alltid lite extra vass vad det gäller att skylta säsongsmässigt. De hade fina döda mexare i alla hörn och hade dekorerat klädsnurrorna med olika utklädningsteman som "The Corpse Bride", "The Adventurer", "The Captain" med mera. Mycket Klokt. 



Jag såg förstås mest klänningen på pelaren....




Det var min sköna söndag!

3 kommentarer:

Kicki sa...

Underbart Leila! Sitter här när klockan är nästan ett på natten och blir fruktansvärt hungrig ... och funderar på när jag skulle kunna tänka mig att få ihop livet med ett brunch-besök på Grand ... :D

kram till dej från Kicki (Skriv!)

Beyond Retro sa...

Åh vad kul att du gillar oss! Puss! /Beyond Retro

Ej Utgivet Material sa...

Jamenhej fina Kicki! Brunch... verkligen en av livets goda!

Och hej Beyoond! Klart jag gillar, svårt att inte göra, tycker jag!