måndag 14 november 2011

Lately through Instagr.am

På senare tid har jag... 


...varit på Stadsbiblioteket för att gräva ned nosen i böcker 
men fastnat med blicken svepandes över tak och väggar. 



 masserat varendaste liten trampdyna för tänk att våra tassar är ju inte så olika ändå. 
[Även hans små blir väl trötta ibland..?]


tänkt att människans vackraste kråkslott är det som många anser vara ruckel


har det behövts näring i alla kulörer när klimatet börjar bli bitskt


Minsann att the holy cat tillförde the holy light när jag trodde att mörkret kommit för att ta över


en annan skinande sak som bringar ljus är ju också en liten limepaj förstås.


och när inget annat hjälper sveper jag om mig min största sjal som både mössa och halsduk och tänker att det är inte lika viktigt att kunna vrida på nacken som att behöva frysa.


jag har samlat kraft för att visa mitt bästa 




kommit hem till någon som bara ligger och drönar i en hög


Jag har även hunnit hänga med smyckena på Ag47 och konstaterat att brass [mässing] är årets heta


Och ja, lussebullarna kom tidigt i år. Och ja, jag äter dem om de finns. Och ja, varför inte njuta av allt det goda som kommer med julen. Saffran är också en form av ljus. 


Den hemmagjorda muslin försätter vara min favoritfrukost,  kanske aldrig kommer tröttna på det. 


Annars har jag också tänt ljus om mornarna för att orientera mig i filen.


Men det lilla ljuset som finns, det är vackert i nyanser av lila, rosa och blått. Jag tänker att Västerbron bildar en alldeles egen skyline och även om solnedgången blir rosa av avgaserna så är det ändå vackert i det fula.


Solen har reflekteras även i lövens gula och jag har tänkt på trädens sorg när de tappar alla sina bundsförvanter i en hög vid deras anklar. Så naket det måste kännas. 


Och visst, jag fäller en tår för er träd och tänker att ni, och vi, vi är Awesome, som klarar vintern varje år. 




Så gick vi fram, gatorna i Gamla Stan, på vägar som jag heller aldrig tröttnar på eftersom de alltid känns som nya. Jag gick bredvid hon, Agnes, den fina och konstaterade att du ser så vuxen ut nu. Var det inte nyss vi skolkade från  Pers mediakommunikations lektion och drack alldeles för många koppar kaffe. Och vi pratar giftermål och jag förstår, att kanske jag också ser lite mer vuxen ut nu. 

4 kommentarer:

Styleabaad sa...

Ser ut som riktigt härliga höstdagar! Har ju inte varit på vaken instagram eller twitter på två veckor snart så det var kul att få en liten sammanfattaning :)

Emmie sa...

härliga bilder.
har du sett Trolltider, den gamla julkalendern du vet? min favvo genom tiderna. där bakar de solbröd. (lussekatter) och sjunger för att få tillbaka solen. ljuvligt! så lussekatterna är nog bra att stoppa i sig för lite ljus!:)

Villa Viola sa...

Jag äter också lussebullar. Och pepparkakor. Och skumtomtar.

Ej Utgivet Material sa...

Jamen visst gott folk. Stra te gier. mot mörkret, vi behöver strategier.