lördag 26 mars 2011

Båstad

Nu när våren börjar göra sig påmind.. så längtar jag genast lite extra efter sommar och västkusten.
Så jag stillar min längtan lite grann med några bilder från i somras och Båstad..


Under vår västkustsvecka var vi naturligtvis i båstad.
Båstad har tyvärr fått en ful stämpel som Bratsens stad.


På vägen till Båstad hittade vi en affär där bratsen fyller på skjort-förrådet. 
Där hittade jag i alla fall lite fina Björg-smycken.


Det fanns även mycket jeans att bita tag i. Om man hade pengar. Och så.


I Båstad tog vi en obligatorisk sväng på Danska Glassbaren, trots att jag och mamma efter mycket kontroverser sagt att vi inte ska gå dit förrän de tar bort glass med namnet n****kyss. Ibland får man dock strunta i principer för andras skull[om man kan.. ]. Glassen och utsikten över Laholmsbukten är omtyckt.



Elina tyckte precis som jag att stockrosorna var präktiga.
[Så hon tog den här bilden]

Båstad är sedan gamalt känd som en kulturstad. Överallt finns konstutställningar, bland annat ställde Ulf Lundell ut sina tavlor. På en gata hittade vi denna glada hund.


Och överallt i Båstad är de små söta husen inringade av vackra rosramar.


Kulturarvet är starkt i Båstad med söta hus, kullerstensgator och stockrosor i en svensk sommaridyll. Sålänge  man kisar när man går förbi Pepes Bodega dårå...

5 kommentarer:

Janna sa...

Åh! Påminner mig om förrförra sommaren i Kivik. Stockrosor och fina små hus överallt. Sakna!

Victoria sa...

Riktigt härliga bilder!

Emmie sa...

finfina bilder. men vilken grej, att de har nåt som heter så! bojkott it!

Styleabaad sa...

Härligt - får mig att längta efter den svenska sommaren!

Ej Utgivet Material sa...

Jamenvisst saknar man! Gah, så man går av lite.

Men det känns lite i luften att det kommer nu ändå tycker jag.

O ja Emmie du anar inte hur jag o mamma krigat med dessa människor som tycker " jao men de har ju allti hetaat så" - medeltiden ringde och ville ha tillbaks sin fördomsfulla attityd.