onsdag 2 mars 2011

Om att vara med sig själv


Idag målar jag nalgarna i färgen creamy nude. Jag tänker också på vilken tur jag har som får uppelva så fantastiska möten i jakten på mindfulness.
Igår påbörjade jag min resa med min examensuppsats om mindfulness. Idag går jag i minnesspår om allt det tänkvärda som togs upp. Självrespekten gjorde mig framförallt fascinerad. Den kan ju ta sig uttryck på flera sätt men dessa idéer fastnade hos mig som jag tänkte jag skulle dela med mig av,

Att skapa utrymme för sig själv.

 Att ettikera tankar och därmed äga tanken, inte vara den.

Att vara med sina svåra känslor med vänlighet och värme - att inte överge sig själv, att kunna bära sina känslor och hålla dem.

Dessa tre vänner håller jag i handen idag. Vilken ynnest!

2 kommentarer:

Styleabaad sa...

Tack för dessa fina idéer, självrespekt är nog något vi alla behöver träna på! Ser fram emot att följa med dig på vägen i ditt skrivande! Fortsätt gärna att dela med dig!

Emmie sa...

åh, det här ligger mig nära just nu, och tack för att vi får följa med i detta dina upptäckter!
jag lånar dina polare ett tag och håller dem i handen jag också.:)