fredag 9 december 2011

Inspirerande!

A Beautiful Mess ger mig alltid massor med inspiration. Speciellt hennes mållistor, hon har gjort exempelvis 29 mål innan hon fyller 29 år etc.. Här är hennes senaste lista.
Jag skriver ofta listor så därför har även jag inspirerats och skrivit en sådan stor lista med stora livsmål, här är ett utkast:

Satsa på min kreativitet. - check.

Gifta mig med mitt livs kärlek - på g.

Gå på fler danskurser, modernt & afrikanskt, house.

Läsa mer franska & arabiska (kom faktiskt in på arabiskan i höstas, men tackade nej pga tidsbrist)

Ta en master i psykologi (kom faktiskt in på den med, men tackade nej för att jag behöver jobba just nu..)

Sumobrottas i tjockisdräkt

Forsränna

Vandra i berg/alper

Utbilda mig till mindfulnessintruktör

Lära mig mer om symbolik

Vid nästa lägenhetsköp göra ett nytt köksrenoveringsprojekt (iderna sprutar vilt även om jag ÄLSKAR vårt befintliga kök så ska detta ska bli en helt annan grej...)

Resa till.... (Aruba, Jamaica, Cayman Islands, Mexico Spanien, Franska Riveriaran, Marocko med min Han & visa våra lägenheter som jag knappt själv sett, resa runt i Italien, Gambia, Sydafrika, Tokyo, Australien, USA- NY )

Sen har jag specifika karriärsmål knutna till mitt nya jobb också, såklart. Men det är en väldigt lång historia.

Hur ser er lista ut? 

3 kommentarer:

mamma sa...

Oj vilken härlig lista! Det lyser livslust om den :-) Vandra i berg - taget! Om du skulle vilja dra runt med morsan din...

Emma - EoE diary sa...

Nu blev jag också inspirerad! Vet att jag skrivit en liknande lista för ett par år sedan men glömt var jag lagt den. Kanske dags att göra en ny. Blev glad när jag såg din punkt om sumobrottningen, det finns alltså fler som drömmer om det! Då är jag inte helt galen då :)

Ej Utgivet Material sa...

Ja, visst är det inspirerade! Jag tror man får lov att revidera kontinuerligt!
Vi kanske borde sumbrottas i hop..!Låter galet och kul tycker jag.