fredag 16 december 2011

Just Breathe


Hörni. Dagens påminnelse. Andas, det tror jag på. Det blir lätt lite mycket nu innan jul. Andan sitter i halsen och hjärtat känns som om det är halvvägs på väg ur bröstkorgen. Jag sätter mig ned. Tar mina meditationspauser när det är dags att ställa om närvaron för nytt möte. Tar min sittandestund innan jag går hemifrån och och kör en kroppsscanning innan jag somnar. Vad det gäller julmecket så är det hård prioritering som gäller och katastroffrågan leder vägen [Inträffar någon katastrof av verkligt slag om jag inte hinner med att baka pepparkakshus?].
Ju mer på agendan desto fler pauser. Är ni med på den dealen?


Klicka på bilden för att komma till källan

4 kommentarer:

Emma - EoE diary sa...

Jag är med på den dealen! :) Katastroffrågan låter nyttig och användbar. Jag tror vår jul i år blir rätt så avskalad. Högst upp på min önskelista står tid till att bara skrota runt i pyjamas, lägga pussel och äta choklad framför julens filmer. Det är nog mer jul för mig än sill och prinskorvar.

Styleabaad sa...

Är helt och fullt med! Tack för påminnelsen - kloka ord mitt i julstressen!

Emmie sa...

ja, andas är bra. jag har tappat det totalt, men skall försöka hitta dit igen. be om hjälp av min yogaguru kanske.
katastroffrågan är så bra till så mycket! brukar ta till den allt som oftast.:)

mamma sa...

Men Leila, lägg ner huset för böveln!