lördag 3 december 2011

LördagsListan - även kallad Fredagslistan


Jag hittade denna eminenta lista hos A.M.O. och Om kläder som är Vackra [bloggtips på dem!] och gjorde om den till en lördagslista.
Vad åt du till Frukost? 
Valnötsbröd med äggröra, avocadoröra, tofuline creamy spread, lite skinka, extra lagrad ost, kaffe med laktosfri mjölk och ett glas berocca. Proppmätt nu. 
Vad har fått dig att skratta idag? 
Happy Endings - min absolut bästa serie att se till helgfrukost!
Vad har du på dig just nu?
En lång svart trikåklänning med blommor på nedtill.
Hur ser resten av dagen ut?
Ta hand om lite värk, göra någon form av långkok till matlådor, skriva om en bok, publicera lite text och gå på Svansjön ikväll! 
Vad händer ikväll? 
Som sagt, Svansjön! Jag är ruggigt pepp!
Och på söndag?
Investera i Agnes kreationer på Kransen Rundan, tända advetnsljus och kanske börja glutta på Adventskalendern.
Vad är det roligaste som hänt dig den här veckan?
Jag har fått ett nytt jobb! Heltidslön och bröllop - here we go! Börjar på måndag, berättar mer när kontraktet är signat och klart!
Och absolut sämsta/tråkigaste?
mycket värk, hade lite feber i måndags och känt mig småsjuk resten av veckan... Sen så har en kompis råkat ut för tråkigheter och en mamma som är fast i tråkigheter - de tänker jag mycket på. 
Hur lyder dina tre senast inkomna sms?
1, En varm glögg framför adventskalendern lindrade min nackspärr.. Kanske bra för dig också?
2, Ok, vad synd för oss :( Ta hand om din nu och hör av dig om du ångrar dig Puss
3, Världens sexigaste göttegris!
Vad dricker du i helgen?
Vin, glögg (mera vin asså).. och berocca på det.
Bästa bakfylletips?
Häva i sig dubbelt så mycket vatten som alkoholen du fått i dig, fylla på med magnesium, vatten och koffein (typ treo och mineralvatten) dagen efter och äggröra till frulle. En annan blir ju bakfull på ett glas glögg så jag är är väl bekant med känslan. För mig handlar det ibland om att jag kan få histaminöverdos av vissa druvor, så då kör jag på lite antihistamin så gör det susen. Annats finns det ju också heta tips på alkoholfri glögg, Herrljungas med äpple och saffran exempelvis! 

5 kommentarer:

Mannen i ditt liv sa...

Riktig snygg uppdatering av bloggen. Den blev väldigt stilren :-)

Styleabaad sa...

Snygg ny blog design!! Gillar bilden och texten i högerspalten också!! Men för mig försvinner sista ordet i varje rad i ditt senaste inlägg, de äts upp av spalten till höger... Men det kanske bara är hos mig?

Ej Utgivet Material sa...

Tack baby!

Ja Elsa, för mig med på mobilen, tror att typsnittet blev för stort! Tack!

mamma sa...

MYCKET snyggt och spännande bild och presentation av dig själv, men samma här, det sista i högerkanten försvinner. Och denna Svankväll gav mig mer kraft i kroppen än vad jag känt på länge, tack för att du sa att vi skulle gå, underbara dotra min!

Emmie sa...

åh, vilken läcker presentation av dig, bilden lika så!!
kul att läsa om din lördag och lite allmäntips.:)
tråkigt med tråkigheter.:(
har kikat på årets kalender, verkar vara riktigt i min smak!!:)
ta hand om dig och jag blev lite nyfiken på ditt nya jobb,, spännande för dig!