söndag 15 maj 2011

Como pt 1


Så fort jag landat i onsdags ungefär vid lunch blev jag upphämtade och så åkte vi till "location" i Como,
där fotograferingen skulle ske.


Jag blev sminkad ganska omgående och sedan fick jag titta mig lite omkring medan de andra modellerna blev fotade i området.


Como som är en Y-formad 400 meter djup sjö är omgiven av minst lika höga berg.




Just vid detta ställe fanns en yachtclub, flygklubb och ett stadion.


Jag älskar den här maffiga entrén till idrottsarenan.


Jag fick som tur var lite väntetid och möjlighet att ta in denna otroligt vackra omgivning.
Skuggorna av bergen som ligger omlott skapar en magisk scen. 


Det var över trettio grader just denna dag, helt ok tyckte jag. Men denna manliga modell tivdes sådär i tröja, skjorta, underjacka och vinterjacka på en brygga. Jag satt i skuggan och solade fötterna.


Husen är byggda nästan på varandra och serpentinvägar löper utmed bergskanterna där knappt två bilar får plats bredvid varandra... 




Alla hus och byggnader ser ut att bära en lång historia.


Det går också som linbanor med bussar upp till toppen på bergen där husen som ligger högst upp är belägna.


Första dagen innebar mycket väntan som vanligt,
efter nio timmar sen landning och lunch kom vi äntligen till hotellet och fick lite mat.
Jag var helt slut! Utmattad, utsvulten och blöt då jag på sista fotgraferingen hade blivit dränkt i vatten. Såklart.


Hotellet låg vackert till med den sötaste lilla trädgården och utsikt över den magiska sjön åt alla håll.
Mer om hotellet  i nästa inlägg om Como! Fortsättning Följer...

2 kommentarer:

Emmie sa...

det är så vackert att ögonen tåras! helt fantastiskt! dit måste jag åka!:)
ser fram emot kommande inlägg..:)

Styleabaad sa...

Åh vilka vackra omgivningar! Dit skulle jag gärna åka om jag fick möjlighet någon gång! All denna väntan... puh! Men tur att det såg ut sådär i alla fall så att du kunde njuta på samma gång!