torsdag 19 maj 2011

Taverna Bleu


Jag har fått dela upp inläggen från mina två dagar Como och Milano för jag har så mycket bilder av de imponerande omgivningarna som jag vill visa er. Här har jag nu samlat bilderna från hotellet i Como, Taverna Bleu. Inte den trevligaste personalen men vad gör det när Lake Como hägrar!Åt vilket håll jag än vände mig åt fanns det något nytt att fascineras över!


På onsdagskvällen kom vi äntligen fram till hotellet, jag var som sagt blöt och hungrig så innnan dessa bilder togs började jag med en välbehövlig dusch..


Sedan gick jag upp till en veranda där teamet hängde. Därifrån såg man alla dessa söta hus som låg som staplade på varandra upp på berget.


Såhär såg hotellet ut med den söta trädgården.


Verandan, där vi hängde med tillhörande fantastisk utsikt!


Mycket, mycket senare blev det en middag här nere då jag nästan svimmat av hunger.
Vi fokuserade på fisk och vi funderade på vilket slags Lochness.monster "Lakefish" kunde vara...


Tidigt blev jag trött och gick och la mig...


Vid halv sju morgon därpå drog jag undan gardinen och möttes av denna vy. Ser ni takpannorna? Ja, fönstrets nedre kant var  i höjd med min haka!


En andfamilj var ute på sin morgontur.


Ön som låg mitt på sjön såg spöklikt dimmig och mystisk ut.



Framför hotellet kunde man stanna med sin båt. 



Där låg änderna och sov.




Till jag råkade väcka dem. De satte genast igång att kvacka i mun på varandra.



Ja, som ni ser talar bidlerna bäst för sig själv. Hotellets omgivningar var som en saga!

4 kommentarer:

Styleabaad sa...

Åh det ser verkligen helt sagolikt ut! Älskar de gamla husen med fönsterluckor och slitna fasader.

karin sa...

oh jag ska åka till toscana om två veckor! lovely!

karin sa...

oh jag ska åka till toscana om två veckor! lovely!

karin sa...

oh jag ska åka till toscana om två veckor! lovely!