lördag 28 maj 2011

Det finaste med där jag bor


En av de bästa sakerna med att bo i en stad byggd på öar är all grönska.


Någonting som jag alltid fascineras över när jag kommer hem från någonannanstans.


Att ha vatten cirka 100 meter från dörrporten som alltid fascinerar oberoende av årstid är en av sakerna jag älskar med öarna i Stockholm.


Träden, så olika och så lika. De vittnar om vind vatten, knoppande vår och tunga vintrar.



Grenverken som skänker tunga armar ned i vattnet vid Norrmälarstrand.




Den vita skruden vid Boulebaren i Rålis.



Jag är lyckligt lottad som bor med dessa vackra grannar!
Vad är det bästa med att bo där ni bor?

4 kommentarer:

janna sa...

Jag vet! Vi är helt otroligt lyckligt lottade som får bo i världens vackraste huvudstad. Jag blir ofta blödig när en tidig morgon eller sen kväll ser solen skimrande i vattnet och så all grönska på det. Våra gäster som varit här kommenterade också grönskan. Först fattade inte Lees kompisar varför vi vill bo i stan, men bara efter ett litet tag så förstod de att Stockholm är något speciellt. Älska Stockholm!

Styleabaad sa...

Ja det är verkligen lyxen med att bo i en stad som Sthlm. Vattnet och grönskan, tänker jag på varje gång jag kommer dit numera... Saknar vattnet här i Phila!

Emmie sa...

vackert! jag längtar efter att få åka till stockholm på sommaren..
här hemma är nog det bästa att bo så nära vattnet. staden, och ändå nära landet med alla vackra gröna bokträd.

Ej Utgivet Material sa...

åh Emmie vet du att jag älskar att åka på västkusten på somrarna =)