söndag 29 maj 2011

Med Mor


Denna söndag tillägnad mödrarnas ära överraskade vi min mamma med frukost! 


Det är ju trots allt dagens bästa mål [tycker jag oftast]!


Fruktbröd & Surdegsbaguette från Le Petite France där de trevligaste fransoserna finns.


Lite arabiska marmelader.


Honung med bivaxkakan kvar. Kanske det godaste jag vet!



Osså en liten gåva såklart.


Vi åt och åt och åt. Sedan fick jag ta en liten må-dåligt paus. Jag hade egentligen helt andra planer idag, men kroppen hängde inte med på dem. Så jag låg i ett mörkt rum medan mamma och min han åkte iväg och fixade grejer som mamman ville ha fixat. Good for you, som man säger.


De kom tillbaka med nya balkongmöbler till mammas nybyggda takterass som vi då blev tvungna att inviga såklart.


Med mer mat!


Jag höll mig till att doppa bröd i olivolja med havssalt.


Min han högg in i mammas mat.


Mamman var mest bara nöjd med dagen!

4 kommentarer:

Styleabaad sa...

Har aldrig kopt honung med kakan kvar men blev väldigt sugen nu! Hoppas du känner dig bättre snart!

Emmie sa...

LÅter som en mysig dag, trots må-dåligt! hoppas du mår bättre snart.
kram

Magda sa...

Åh herregud vad gott allt ser ut, speciellt brödet!

Ej Utgivet Material sa...

Tack hörni, det är helt okej med mig, inget som inte går att leva med! Och dagen blev liksom himlans bra idag. Honung me bivaxkakan kvar är kanske det godaste! Gillar man honung så är det en hit! Speciellt med smarrens bröd!