tisdag 8 februari 2011

Lätta som en Fjärils vingslag

Nuförtiden är dagarna lätta, som en fjärils vingslag på luftfärd .



Det här är centrala ingredienser. 


Min kaffetermos från Stadsmissionen för 40 pix & en hög papper och böcker.


Det är ju underbart att grotta ned sig, att få förkovra sig, kan jag ändå känna.


Ja just. Jag bytte, tvärsemot all ytlig logik, helt plötsligt C-uppsatsäme.
Det var ett fantastistik bra val och nu känns allt mycket lättare och roligare, jag fick även en karriärsväg att utforska, som jag trodde var stängd.
Det som jag ska undersöka  i min uppsats är begreppet Medveten Närvaro som ligger mig varmt om hjärtat.
Metodiken jag ska utföra undersökningen med är också någonting som jag tror på.  Det är fint att kunna göra sådana val.

2 kommentarer:

Styleabaad sa...

Men Gud vad intressant! Inom vilket ämne skriver du din uppsats? Psykologi? Jag försöker jobba dagligen på min mindfullness, att inte göra två saker samtidigt (typ äta och blogga, eller prata i telefon och diska...) och det går ju sådär! Lycka Till med skrivandet!

Ej Utgivet Material sa...

Ja precis, tar en fil. Kand i psykologi! Jättespännande. Detta är ju, för att återkoppla, vad min mamma jobbar med, som sjukgymnast också. Så det är spännande på så många nivåer och jag hoppas på, i och med att jag fördjupar min förståelse kunna delge med av vad jag lär
Mig allteftersom.
Håller med dig om att det är himla svårt med att vara hundra procent fokus. Allting går ju ut på multitasking nuförtiden. Men man kan fortsätta öva, och även applicera närvaron på det lilla man lyckas med, tänker jag snällt mot migsjälv :)