lördag 19 februari 2011

Om sådana långsamma lördagsval


Jag väljer amerikanska, helst lite brända pankaker med maple Joe och lingon till lunch, som höll sig förbi middag.


Sedan tipsade min Han om en chokladansiktsmask han själv hade dragit på sig.
Den var god vill jag lova.


Sedan till klänningsvalet.


Kände jag mig månne lite skandinavisk idag? Melodifestivalen till ära och allt?


Eller kanadensisk?


Möjligtvis från Montreal?
[Som även mitt innebandylag hette i lågstadiet på fritids]


Jag ska fråga min mensvärk lite närmre vad det blir. Jag tippar på den vidaste varianten.


Instinktivt vill jag sätta på mig alla halsband till.


Men tänker att kanske även där borde jag välja.


Mitt hjärta är nog innerst inne turkost.


Med bara lite rött som pumpar runt om.


Sedan tänker jag naturligtvis att jag ska sätta på mig alla ringar också.


Jag sätter på mig minst tre.





Och så tänker jag, när kommer den dagen då jag väljer det dära ensamma ängelörhänget?

2 kommentarer:

Styleabaad sa...

Kvinna vilken accessoar-samling du har! Jag är svag för det dära röda kittet!

Ej Utgivet Material sa...

hihi tack! Mmm det röda e fint. O bland det billigaste jag hittat på myrorna!