lördag 16 juli 2011

Do It Yourself [DIY]


Hörni ni ni, vet ni att nästa vecka drar jag ned til Västkusten, bokar kyrka, kirrar festlokal och sådana storheter som är nödvändiga för att det ska giftas sig nästa sommar!
Galet och fantastiskt roligt. Känns väldigt på riktigt nu. Vi  roddar ihop ett naturligt bröllop för oss, det vill säga, ganska avslappnat och lekfullt. Extra mycket gillar vi Do It Yourself-tips, billigt, fint, kul att pyssla med och allt blir precis så personligt som vi vill. Bilden ovan kommer från Ruffled som har många DIY- tips och trix. Men jag vet ju att ni är fantastiska, och har säkert några egna DIY-ideér att bidra med, vill ni dela med er?

2 kommentarer:

Anneli sa...

Hej Leila!
Vad kul med bröllop! :)
Jag och min man gifte oss för 2 år sedan och hade ett ganska så okomplicerat, bohemiskt DIY-bröllop kan man säga. En sak vi gjorde var att skriva ihop ett litet häfte med kort information om platsen vi var på och lite skojig info om alla gäster. Tror det blev väldigt uppskattat och framför allt ett bra sätt att bryta isen lite om inte alla känner varandra. Jag rekommenderar er dock att inte göra det sex dagar innan bröllopet som vi gjorde, hehe...
Borde komma på massa fler tips men just nu står det still :) Hur det än blir kommer ni garanterat att få en fantastiskt minnesvärd dag!

Tack för en jättefin blogg, du är en supervacker och klok tjej. Särskilt kul att läsa dina inlägg om mindfulness, som jag försöker lära mig praktisera (min man är psykolog och pratar väldigt varmt om denna livsfilosofi:)).

Ha det gott!
Hälsningar Anneli

Ej Utgivet Material sa...

Hej Anneli!

Tack! Vilka värmande ord! Och det tipset är kanonbra! Speciellt som du säger, att börja i god tid oxå =) Det känns som trixet till mycket, speciellt om man vill fixa själv..
Jag har varit på två bröllop som har haft lite sådant tema, det ena hade skrivit några rader om varje gästs intressen och göromål, det andra hade som en karta över alla personers samband... jättekul!

Vad kul att du håller på med minmindfulness, det är verkligen någonting för alla, något att ha som sin egen skatt med allt vad det ger tillgång till! Lycka till! Tack för ditt omtänksamma inlägg.