fredag 1 juli 2011

Packar.

Hörni, nu tar jag mitt pick och pack och drar på en kryssning till Visby och hem igen över helgen. Vi är medbjudna av fästmannens jobb och det ska himlans fint att få sig en släng av Gotland.


Jag har packat de essentials. Som ordningsmänniska som gillar färg och form så gillar jag det här med att packa. Styleabaad är en rutinerad packare, hon reser så mycket och jag tar inspiration av henne! 


Det bästa är att jag fick ett helt kit med miniförpackingar av Weledaprodukter av mamma som kommer väl till pass nu; kroppsoljor, rengöringsmjölk, fotkräm, ja allt. Minideon, mini Juicy Tubes och olika prover på dagkrämer åker också med!  


Det svåra är att begränsa sig vad det gäller smycken och accessoarer tycker jag. Svårt att veta vad man är sugen på. just nu bär jag mycket guldigt, fint till solbrännan, så mitt fina halsband från AG47 och den söta lilla Quartz-klockan lär ju brukas. Turkoser är svårt att låta bli i sommartd också...


På dagarna i sol blir det inte så mycket smink. Jag är försiktig med hänsyn till pigmentförändringar när solen steker starkt på huden och kör gärna på ett bra solskydd och mascara helt enkelt. Men på kvällen blir det lite "Bronze Godess" från Estée Lauder, någon färgglad skugga eller guldigt glitter tror jag minsann!


Som alltid när jag packar får vi gemensam separationsångest. Abra uttrycker sin genom att lägga sig på min packning. Kärlek.

[Självklart kommer några inlägg under helgen och kanske några direkta snapshots från ajfånen. ejutgivetmaterial har ett direktflöde att följa på Instagram också!]

3 kommentarer:

Emmie sa...

härligt! ha det så trevligt och jag hoppas ni får fint väder!

Ej Utgivet Material sa...

Tack fina!! Det har vi!

Styleabaad sa...

He he... Kul att man kan inspirera lite ;) jag tycker du ser himlarna organiserad ur!! Ha en fin helg!