måndag 11 juli 2011

Pricken över i

När vi köpte vår nya soffa var tanken, att vi, så småningom, skulle hitta en fåtölj till, och det har vi äntligen gjort! Jag ville ha en läsfåtölj där man riktigt kunde sitta och grotta ned sig i härliga böcker i timmar... Vi tittade och suktade efter Bruno Mathsson-fåtäljer som den HÄR men tyckte att alla var lite för dyra för oss just nu. Så av en slump hittade vi denna pärla! Hon heter Scarlet, verkar vara från sjuttiotalet och väntade på oss på Myrorna Ropsten i söndags för 350 kronor. Helt perfekt, passar som pricken över i med soffan och resten av rummet.







Så välkomnar vi Scarlet till familjen! Hej Scarlet!
Mer bilder i  "hemma-miljö" kommer sedan såklart. 

4 kommentarer:

Styleabaad sa...

Jag tror faktiskt att vi hade en liknande när jag var riktigt liten, säkert från 70-talet! Jättefin!

Ej Utgivet Material sa...

Ja, vad kul! Ja jag gillar den här starkt! Mörbrun, patchat skinn.. en riktigt bekväm pärla.

Emmie sa...

haha, fantastiskt roliga bilder! en vän köpte en härlig fåtölj i helgen, för 10 kronor! med teak"spindel"ben, snurrfåtölj och i lite manchesteraktigt tyg i någon brungrön nyans, den passade deras hem perfekt och den var hur skön som helst! lite avis blir jag allt på nya fåtöljer....:)

Ej Utgivet Material sa...

Kul och tack! Tio spänn! Där kan vi snacka kap!