söndag 10 juli 2011

I provrummet... pt 5

För ett tag sedan var jag på mitt favvo-Stadsmissionen, Nytorget. Där hittar jag alltid en grej för mycket och denna dag fanns dressar nog för att fylla upp en hel bal!


Kreppad, svart figursydd dress. Sådana som funnits nyskapade på H&M hela vintern och våren. Denna vintage såklart.


Bilden gör inte färgen på denna dress rättvisa, den var i den klaraste vackra auberginefärg med fjärilsvingar. Blir inte så mycket mer vackert än så..


Riktigt partystass a la Purple Haze.


Den skönaste grönaste med guldknappar, söta fickor och krage i kina snitt.


Så vackert mönstrad dress i 60-tals snitt med rund krage och ett skärp.


En läcker sak i fräsiga färger med luva.


Bärröd sommardress, figursydd med söt krage!


En krämigt rosa Anna Holtblad-dress. Klassisk.


Helt oanvänd med prislappen kvar!
 Babyblue och guld, med de finaste guldknapparna och matchande skärp.



En till darjeeling i babyblue och guld, sitter fint över bysten med ett kreppat fall...

SÅ mycket gött! Vilken dress tror ni jag hade svårast för att lämna?

3 kommentarer:

Styleabaad sa...

Jag hoppas att den fräsiga luv-klänningen fick följa med hem! Och den vackra klänningen med fjärilsärmar!

Janna sa...

Oooh, svårt. Men, jag gissar på den sista.

Ej Utgivet Material sa...

Luvklänningen hoppades jag verkligen på, men den var för liten... Men den jag verkligen verkligen inte vill lämna, men gjorde det ändå, var den ljusblå med gulddetaljer. Det var så himla fint att den var helt ny...med prislappen kvar och allt...