måndag 4 juli 2011

Visby Tur & Retur pt 1

Som vanligt tar jag alldeles för många bilder för att rymma allt i ett inlägg. Så denna lilla trip blir presenterad i en följetong! Min fästmans arbetsplats är en generös sådan och bjuder sina anställda på något kul vid jul och sommar. Denna sommar blev det en kryssning till Visby. Tack för det sa vi!


Vi hade spanat in att det fanns SPA och började med att checka in där.
Strawberry Daiquiri, utomhus och inomhus-jacuzzi med solnedgången och skärgården som utsikt, kallbad och ångbastu. Sånt gillar vi.


Vid dusch och bastu inne hos tjejernas så fanns det en magnifik utsikt.
Där stod jag och duschade spritt språngandes med en fiskmås som publik.
Det var riktigt maffigt!



Sedan blev det make på och kvällsgalej.



Morgonen därpå var det frukostdags och sedan var vi framme i Visby!



Härligt kändes det att vara i Visby igen.


Några tog lilleputt-tåget.


Men Min han cravade glass.


Sedan vankade vi upp i staden i tropikhettan som rådde.


Där hittade jag ett jättemysigt kafé som också hade vintagebutik.
Win-win, tänkte jag men tyvärr hade inte butiken öppet än...




Vi gick vidare i sagostaden.






Här har ni bästa grejen! Picnicryggan. Frysfack baktill, mellerstafacket innehåller picnisset i hårdplast, med små dukar och vinglas och öppnare och allt, längst fram är det en radio med högtalare och ingång för ajfån!


Vi klädde av oss och gungade fram till Reggea. Så somrigt var det ju.

2 kommentarer:

Styleabaad sa...

Amen lovely med lite ö-liv! Ser ljuvligt och avslappnande ut, de där gypsy byxorna alltså... älskar dem!

Ej Utgivet Material sa...

Ja, det var underbart! Och tack, de är de skönastre jag äger!